پنج هزار خودروی انبار شده در توقفگاه ایران خودروی خراسان توزیع شد

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: بیش از پنج هزار دستگاه خودروی انبار شده (دپو) در توقفگاه ایران خودروی خراسان برای تحویل به مشتریان، به سایر استانها حمل شد.

به گزارش اعتمادساز، سید مرتضی مدنی افزود: پس از دریافت گزارشی مبنی بر وجود تعدادی خودرو در توقفگاه ایران خودرو، بازرسی تعزیرات حکومتی از توقفگاه این شرکت در بینالود انجام و مشخص شد از ۱۰ هزار خودروی موجود چهار هزار خودرو «هایما، پژو پارس و آریسان» بدون پلاک در این مجموعه وجود دارد که به ظن احتکار پرونده تخلف برای این شرکت تشکیل شد.

وی اضافه کرد: با پیگیری های صورت گرفته علاوه بر توزیع بیش از پنج هزار دستگاه از این تعداد خودرو در سراسر کشور، هزار و ۶۰۰ دستگاه نیز طبق اعلام شرکت امروز و فردا تحویل مشتریان می شود که پیگیر موضوع هستیم.

مدنی ادامه داد: همچنین شرکت اعلام کرده فروش فوق العاده ۲ هزار دستگاه «آریسان» در دست اقدام است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: ۷۰۰ دستگاه «هایما» نیز برای عرضه منتظر تعیین قیمت توسط شورای رقابت است که پیگیر تعیین تکلیف آنها نیز هستیم.

، ۱۴ مهر امسال مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از تشکیل پرونده تخلف برای احتکار چهار هزار خودرو هایما و پژو پارس در پارکینگ ایران خودروی مشهد خبر داد و گفت: با توجه به تأکید رییس سازمان تعزیرات حکومتی درباره رسیدگی ویژه به بازار خودرو و به‌ منظور برخورد با محتکران و متخلفان، تیم گشت مشترک تعزیرات حکومتی هفته گذشته از شرکت ایران خودروی مشهد بازدید کرد.

وی افزود: در گشت مشترک تعزیرات حکومتی در پارکینگ بینالود مشخص شد، از ۱۰ هزار خودروی موجود چهار هزار خودرو هایما، پژو پارس و آریسان بدون پلاک در این مجموعه وجود دارد که به ظن احتکار پرونده تخلف برای این شرکت تشکیل شد.

به گفته مدنی، احراز این تخلف نیازمند گزارش کارشناسی و تأیید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است که در صورت تأیید با فوریت رسیدگی خواهد شد.

وی با تأکید به مدیران این خودروساز که باید تا ۱۰ روز آینده این خودروها به دست مصرف‌کنندگان واقعی برسد، افزود: سازمان تعزیرات حکومتی با کسانی که بخواهند با احتکار زمینه سودجویی و یا گرانفروشی کالایی را فراهم کنند، برخورد سخت خواهد داشت.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید