پنج تن موادغذایی غیربهداشتی در نیشابور معدوم شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: پنج تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته و فاقد مشخصات بهداشتی در نیشابور کشف و ضبط و با دستور دادستان این شهر معدوم شد.

به گزارش اعتمادساز، دکتر هادی حسین زاده افزود: این موادغذایی در طی بازدیدهای بهداشتی کارشناسان بهداشت محیط جمع آوری و پس از طی مراحل قانونی با دستور بالاترین مقام قضایی نیشابور در محل دفن زباله های این شهر معدوم شد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور نیز در این خصوص گفت: طی نظارت های مستمر کارشناسان بهداشت محیط، همزمان با بررسی شرایط بهداشتی مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، کنترل موادغذایی نیز صورت می گیرد و در صورت مشاهده موادغذایی فاقد مشخصات بهداشتی، فاسد و یا تاریخ گذشته، این موادغذایی در محل توسط متصدی جمع آوری و یا معدوم می شوند.

ابوالفضل آهی افزود: این موادغذایی جمع آوری شده از سطح توزیع، روز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه سال جاری با اخذ دستور مقام قضایی، در منطقه دفن زباله کال شور معدوم سازی شد.

وی در پایان از همشهریان خواست حتما موادغذایی مصرفی خانوار را از مراکز معتبر و دارای مجوز تهیه کنند و هنگام خرید به مشخصات بهداشتی از جمله تاریخ تولید و انقضا، شماره پروانه بهداشتی، سیب سلامت توجه کنند.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید