پنجمین کنگره بین‌المللی قلب «کاسپین» در مشهد آغاز به کار کرد

پنجمین کنگره بین المللی قلب «کاسپین» با موضوع مداخلات تهاجمی غیر جراحی در بیماریهای مادرزادی، ساختمانی و دریچه‌ای قلب روز پنجشنبه با حضور یک هزار پزشک و پرستار این حوزه از داخل و خارج کشور در مشهد آغاز شد.

به گزارش اعتمادساز، این کنگره به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۲۳ تا ۲۶ فروردین ماه امسال در مرکز همایشهای بین المللی شهدای سلامت این دانشگاه بر پا است.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی قلب کاسپین در حاشیه برگزاری این کنگره در جمع خبرنگاران گفت: این کنگره به مدت چهار روز در ۲ بخش پرستاران و پزشکان و میهمانان خارجی برگزار می‌شود که افتتاحیه بخش پرستاران امروز و بخش پزشکان و مهمانان خارجی فردا (جمعه) خواهد بود.

دکتر بهزاد علیزاده افزود: در این رویداد بین المللی ۲۵ نفر از استادان و صاحب نظران از ۱۲ کشور دنیا از جمله آمریکا، آلمان، انگلستان، ایتالیا، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان، ویتنام، هند، تایلند، آذربایجان، افغانستان، با همراهی ۱۲۰ نفر از برجسته‌ترین استادان و متخصصان قلب و عروق کشورمان حضور دارند.
وی ادامه داد: در این کنگره علاوه بر متخصصان و صاحب‌نظران برجسته کشور از جمله پروفسور فریدون نوحی رییس انجمن قلب ایران، پروفسور «هورست سیورت« رییس و بنیانگذار بنیاد جهانی قلب CSI، فوق تخصص اینترونشنال کاردیولوژی و رئیس مرکز قلب و عروق فرانکفورت (CVC) آلمان، پروفسور شکیل قریشی فوق تخصص قلب کودکان، بنیان گذار بنیاد جهانی قلب CSI، رئیس بخش قلب و عروق کودکان بیمارستان اولینای لندن نیز به عنوان اعضاء هیئت بورد علمی بین المللی حضور دارند.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی قلب کاسپین افزود: در این کنگره ۲۲۵ سخنرانی و میزگرد تخصصی به همراه آخرین دستاوردها و پیشرفت‌های حوزه پیشگیری و درمان بیماریهای مادرزادی ساختمانی و دریچه‌ای قلب با مشارکت بیش از ۲۰ انجمن علمی دانشگاه و مراکز تحقیقاتی قلب و عروق داخل و خارج کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
به گفته وی، تبیین سرفصل‌های درمان‌های تهاجمی غیرجراحی در بیماری‌های مادرزادی و ساختمانی قلب، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، بیماری‌های قلب جنین، اختلالات ریتم قلب، بیماری‌های عروق محیطی، سکته‌های مغزی، نارسایی قلب و ابزارهای داخل قلبی، سرطان و قلب، ژنتیک و قلب، روشهای مختلف تصویربرداری قلبی و پرستاری بیماریهای قلبی از جمله برنامه‌ها و موضوعات مورد بحث است.
وی اظهار کرد: ارائه مقالات به صورت الکترونیک، انجام اقدامات آنژیوگرافی و جراحی به صورت زنده، ارائه موارد پیچیده درمانهای قلبی همراه با کارگاه‌های جانبی عملی تشریح قلب توسط مدرسان و استادان صاحب نظر طراز اول ایران و کشورهای مختلف جهان با مشارکت بیش از ۲۸ دانشگاه علوم پزشکی، انجمن‌های علمی و مراکز تحقیقات قلب و عروق داخل و خارج کشور از دیگر برنامه‌های پنجمین کنگره قلب کاسپین است.

چهارمین کنگره بین المللی قلب کاسپین خردادماه پارسال در بیمارستان رضوی مشهد برگزار شد.

بنیاد جهانی قلب کاسپین با همکاری خیّران، کمک بزرگی در جهت رفع مشکلات تمامی بیماران با مشکلات مادرزادی قلبی به‌خصوص گروه‌های محروم و کم‌برخوردار جامعه دارد.
نمایندگی‌های کاسپین به جز ایران و مشهد در فرانکفورت آلمان، لندن انگلستان، بانکوک تایلند، سن فراسیسکو آمریکا، قاهره مصر و نامیبیا فعال است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید