پنتاگون ویدیوی حمله هوایی مرگبار در کابل را همگانی کرد

وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) ویدیوی حمله پهپادی بر یک خانه مسکونی در شهر کابل را که منجر به کشته‌شدن ۱۰ عضو یک خانواده شد، همگانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، نیویورک تایمز این ویدیو را از طریق شکایت علیه فرماندهی نیروهای مرکزی امریکا به دست آورد و سپس آن را روز چهارشنبه، ۲۹ جدی در وبسایت خود منتشر کرده است.

روزنامه گاردین به نقل از نیویارک‌تایمز گزارش داده است که این ویدیو شامل ۲۵ دقیقه فیلم از حمله پهپادهای امریکایی بر یک منزل مسکونی است که در آن حمله نه عضو یک خانواده از جمله هفت کودک جان باختند.

مقامات امریکا در آن زمان اعلام کردند که عوامل داعش از این خانه قصد حمله دوباره به میدان هوایی کابل را داشته‌اند، اما اندکی بعد پنتاگون این حمله را «اشتباه غم‌انگیز» خواند.

ویدیوی منتشرشده موتری را نشان می‌دهد که در داخل یک منزل متوقف شده است و پس از حمله افرادی را نشان می‌دهد که در اطراف محل رویداد جمع شده‌اند.

گفتنی است که این حمله سه روز پس از حمله داعش بر کمپ باران در میدان هوایی کابل انجام شد. آن زمان امریکا اعلام کرد که یک مخفی‌گاه داعش را هدف قرارداده است، اما بعدها معلوم شد که داعشی در کار نبوده و کشته‌شده‌گان اعضای یک خانواده از جمله هفت کودک بوده‌اند.

در حمله داعش بر میدان هوایی کابل، نزدیک به ۲۰۰ غیرنظامی و ۱۳ سرباز امریکایی کشته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید