پرونده‌های صدمات ساختگی پزشکی قانونی خراسان رضوی ۴۳ درصد کاهش یافت

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: پرونده‌های صدمات ساختگی پزشکی قانونی این استان در سال جاری حدود ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

به گزارش اعتمادساز، دکتر سید آریا حجازی افزود: میزان تشکیل پرونده های صدمات ساختگی در استان خراسان رضوی در ۹ ماهه ابتدای سال جاری ۱۲ مورد است، در حالیکه این میزان در مدت مشابه پارسال ۲۱ پرونده بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل کاهش “صدمات ساختگی” طی این بازه زمانی در استان خراسان رضوی کنترل دقیق سیستم قضایی و به ویژه پزشکی قانونی بوده است، ادامه داد: صدمات ساختگی شامل مواردی همچون آسیب‌های سطحی مانند خراشیدگی، ساییدگی، کبودی و سرخ شدگی در تصادفات و نزاع‌های ساختگی است.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی ادامه داد: «صدمات حقیقی» نیز شامل مواردی همچون آسیب‌های سطحی یا عمقی در حوادث تصادفات و نزاع‌ها هستند، میزان تشکیل پرونده برای صدمات حقیقی در این استان با افزایش ۲ و چهار دهم درصدی از ۱۶ هزار و ۱۴۰ پرونده در ۹ ماهه سال گذشته به ۱۶ هزار و ۷۶۴ پرونده در سال جاری رسیده است.

وی بیان کرد: “صدمات حقیقی- ساختگی” به مواردی گفته می‌شود که مثلا در یک تصادف یا نزاع، یکسری از آسیب‌ها و صدمات حقیقی و برخی از صدمات را هم فرد برای گرفتن دیه بیشتر ایجاد کرده است.

به گفته وی، میزان تشکیل پرونده برای صدمات حقیقی- ساختگی در استان خراسان رضوی در ۹ ماهه امسال ۲۴ پرونده بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۵.۷ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۸ هزار و ۱۷۹ نفر به خاطر آسیب از سوانح جرحی در استان خراسان رضوی به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ و نیم درصد افزایش داشته است.

پزشکی قانونی خراسان رضوی دارای ۲۰ مرکز شامل یک اداره کل در مشهد و ۱۹ مرکز در سایر شهرستان‌های استان است.

پزشکی قانونی خراسان رضوی دارای ۲۶۰ نفر نیروی انسانی و پرسنل است که ۷۴ نفر پزشک و ۱۸۶ نفر کارمند هستند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید