وضعیت بارندگی های خراسان رضوی در محدوده خطر!

بررسی میزان بارندگی های استان های مختلف کشورمان نشان می دهد خراسان رضوی در صدر فهرست کاهش بارش نسبت به متوسط دراز مدت قرار دارد.

به گزارش اعتمادساز، آخرین گزارش هفتگی از وضعیت بارش های استان های مختلف کشورمان توسط دفتر مدیریت منابع ایران نشان می دهد استان خراسان رضوی با ۹۹/۶ میلی متر بارش در سال آبی جاری، ۳۲ درصد کمتر از سال آبی گذشته، بارندگی را تجربه کرده است.

این عدد در حالی است که  مقدار بارش متوسط دراز مدت و در دوره ۵۴ ساله در استان خراسان رضوی ۱۸۴/۲ میلی متر بوده است و میزان بارندگی طی سال آبی جاری در مقایسه با دوره بلندمدت  ۴۶ درصد کاهش داشته است.

بارندگی ۹۹/۶ میلی متری در خراسان رضوی طی سال آبی جاری در حالی است که کشورمان طی این مدت به طور میانگین ۲۰۸/۴ میلی متر بارش داشته و متوسط بارندگی در کشورمان نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است. این مقدار بارندگی در کشورمان نسبت به دوره درازمدت ۵۴ سال گذشته ۱۴ درصد کاهش بارش را نشان می دهد.

در جدول منتشرشده توسط شرکت مدیریت منابع آب ایران، خراسان رضوی از نظر بارندگی در صدر فهرست کاهش بارندگی ها در استان های مختلف کشورمان نسبت به سال آبی گذشته قرار دارد و این نشان می دهد مردم این استان، بیشتر از سایر مناطق کشور باید در مصرف آب صرفه جویی کنند.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید