وصول مالیات در خراسان رضوی حدود ۶۷ درصد افزایش یافت

مدیرکل امور مالیاتی استان خراسان رضوی گفت:وصول مالیات در استان طی نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۶۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش اعتمادساز، شاکر رضا مریدی افزود: طی نیمه نخست امسال افزون بر ۱۱۸ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال درآمد مالیاتی در استان وصول شده است و این در حالی است که طی مدت مشابه پارسال این رقم ۷۹ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان این که بیش از ۹۶ درصد درآمدهای خراسان رضوی از محل مالیات تامین می شود ادامه داد: با توجه به تشکیل اداره مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی و رصد میدانی کارکنان این اداره، افزایش میزان وصولی از محل مبارزه با فرار مالیاتی و دستیابی به منابع جدید بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان خراسان رضوی گفت: یکی از سیاستهای مهم این اداره کل، تکریم مودیان مالیاتی، حمایت از تولید و رعایت عدالت مالیاتی است و افزایش وصولی، بدون فشار بر مودیانِ موجود بوده است.

درآمد مالیاتی درآمدی است که توسط دولت‌ها از طریق مالیات جمع‌آوری می‌شود. مالیات منبع اصلی درآمد دولت در بسیاری از کشورهاست و ممکن است از منابعی مانند افراد، شرکت‌های دولتی، تجارت، بهره مالکانه، منابع طبیعی و یا کمک‌های خارجی تامین شود.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید