وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی حمایت از توافق هسته‌ای قوی با ایران شد

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره ادامه مذاکرات برجامی در وین مدعی شد از توافق هسته‌ای محکم‌تر با ایران حمایت می‌کند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آروتز شوا، «بنی گانتس» وزیر جنگ صهیونیست‌ها، در کنفرانسی در دانشگاه کالیفرنیای آمریکا، مدعی شد از توافق هسته‌ای محکم‌تر با ایران حمایت می‌کند.

او در بخشی از سخنان خود ادعا کرد: «من از توافق هسته‌ای طولانی‌تر، قوی‌تر و با نظارت دقیق‌تر با ایران حمایت خواهم کرد.»

همزمان نشریه آمریکایی آکسیوس در گزارشی از اختلاف میان مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی برسر توافق هسته‌ای ایران خبر داده است.

درپی خروج یکجانبه آمریکا از برجام و بدعهدی‌های طرف‌های غربیِ توافق هسته‌ای، ایران از تعهدات خود ذیل برجام کاست، پس از انجام ششمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری، که به دلیل کارشکنی‌های آمریکا به سرانجامی نرسیده است، به تازگی، «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، تاریخ برگزاری هفتمین دور این مذاکرات را ۸ آذرماه و در وین اعلام کرد.

اکنون مقام‌های کشور‌های مختلف در حال واکنش‌های متفاوت به این دور از مذاکرات هسته‌ای هستند. به طور مثال، «جیمز ریچ» سناتور جمهور‌ی‌خواه ایالت آیداهوی آمریکا، با بیان آن‌که ایران خطوط قرمز آمریکا در این زمینه را نخواهد پذیرفت، شرکت در نشست آتی را اتلاف وقت دانست.

اما در مقابل هفته گذشته «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید، اعلام کرد که رویکرد آمریکا به توافق هسته‌ای کشورمان بدون تغییر و همانند گذشته مانده است.

معاونان سیاسی وزیران خارجه تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان)، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و نمایندگان اعضای شورای همکاری خلیج فارس نیز هفته گذشته در ریاض نشستی با محوریت ایران برگزار کردند.

همچنین رابرت مالی در جریان سفر خود به سرزمین‌های اشغالی با «یائیر لاپید» وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی، دیدار و درباره توافق هسته‌ای ایران مذاکره کرد. پیش از آن او با «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، نیز دیدار داشت.

دیدگاهتان را بنویسید