واردات خودرو، نیاز کشور را تنظیم و آرامش را در جامعه ایجاد می‌کند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با واردات خودرو، نیاز کشور تنظیم و آرامش در جامعه ایجاد می‌شود.

به گزارش اعتمادساز، عزت‌الله اکبری تالارپشتی امشب ۹ شهریور ماه، در مراسم افتتاحیه بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو در مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص واردات خودروهای خارجی اظهار کرد: مجلس قانون واردات خودرو را وضع کرده و این قانون در مجمع تشخیص مصلحت تصویب شده است. در بحث واردات خودروهای دست دوم نظرمان این بود که قانون موجود برای واردات خودرو دست دوم کافی بوده و دولت باید در این زمینه در آیین‌نامه اجرایی چند بند در نظر بگیرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با واردات خودرو، نیاز کشور تنظیم و آرامش در جامعه ایجاد می‌شود. طبق اعلام دولت و وزرات صمت ۵۰۰ هزار تقاضا برای خودرو در کشور وجود دارد.

تالارپشتی اضافه کرد: بحثی که از طرف بخش دولتی مطرح می‌شود این است که به دنبال تنظیم بازار هستند اما ما می‌گوییم که ابتدا تنظیم تولید انجام شود، سپس تنظیم بازار به تبع ایجاد خواهد شد. اگر دولت فقط نقشه راه را به خودروسازان نشان دهد، خودروسازی ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌هایی از جمله حوزه دانش بنیان، بهترین خودروها را تولید کنند. هیچ کشوری نمی‌تواند همه خودروهای مورد نیاز را تولید کند، بنابراین خودرو وارد می‌کنند.

وی در رابطه با بهبود کیفیت خودروها خاطرنشان کرد: سختگیری‌هایی که استاندارد انجام می‌دهد درست است اما این سختگیری‌ها نباید به گونه‌ای باشد که تعارض ایجاد کند.  این سختگیری‌ها به نفع جان مردم و مال مردم است و مردم برای ما در اولویت هستند. استاندارد در این خصوص  همکاری لازم را انجام می‌دهد.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید