همایش سراسری فرزند اولی‌های ارتش در مشهد برگزار شد

سومین همایش سراسری فرزند اولی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور ۲۵۰ زوج از نیروهای دریایی، زمینی، هوایی، پدافند هوایی و ستاد کل آجا و با حضور مسوولان ارشد آنها روز پنجشنبه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش اعتمادساز، دبیر جشنواره زوجهای جوان و فرزند اولی های ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این همایش در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در این دوره پنج روزه کارگاههای آموزشی با موضوع تربیت فرزند، سبک زندگی اسلامی، کنترل خشم و رابطه فرزندان با والدین نیز برای زوجها برگزار شده است.

ناخدا سوم اصغر پیری افزود: در این دوره های آموزشی به میزبانی نیروی دریایی، استادان مطرح حوزه و دانشگاه مطالب مورد نظر با هر موضوع را بیان کردند.

وی بیان کرد: جشنواره سراسری زوج‌های جوان ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با حضور ۲۵۰ زوج از نیروهای دریایی، زمینی، هوایی، پدافند هوایی و ستاد کل آجا، به میزبانی نیروی دریایی ۲۴ بهمن ماه امسال در مشهد برپا بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش هم در این همایش گفت: یکی از دغدغه‌های فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی نسبت به کارکنان جوان، شکل‌گیری خانواده مبتنی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی از طریق امر مقدس ازدواج و فرزندآوری است.

امیر سرتیپ محمد محمودی افزود: با توجه به تاکیدات فرمانده معظم کل قوا مبنی بر جوانی جمعیت، در راستای تحقق این مهم فرمانده کل ارتش تدابیری را در دستور کار قرار داده است که برگزاری جشنواره زوج‌های جوان ارتش و همایش فرزند اولی‌ها از جمله این تدابیر است.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های تربیتی در قم و مشهد و همچنین برپایی جشنواره زوج‌های جوان و همایش فرزند اولی‌ها موجب ترغیب کارکنان جوان ارتش برای انجام امر مقدس ازدواج و فرزندآوری شده‌ است.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: خانواده‌هایی که دارای فرزند باشند از زندگی لذت بیشتری می‌برند، فرزند آوری علاوه بر تاثیرات جسمی و روحی، رشد و تعالی خانواده را به همراه دارد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر خودسازی نسل امروز همچون نسل اول انقلاب، اظهار کرد: به یاری خداوند کارکنان جوان ارتش جمهوری اسلامی راهی را که شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس پیش روی ما قرار داده اند، با قدرت و قوت ادامه می‌دهند.

معاون هماهنگ‌کننده دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا هم گفت: ستاد ملی جمعیت کشور اذعان دارد که نیروهای مسلح در حوزه فرزندآوری نسبت به سایر سازمان‌ها پیشگام هستند که خبر خوشایندی است.

سرتیپ مجتبی شهمیری افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند هر کس کوچک‌ترین قدمی در راه جمعیت و فرزندآوری بردارد شامل حال دعای نماز شب من می‌شود، بر همین اساس توصیه معظم له را در خصوص فرزندآوری در بین خانواده و وابستگان تبیین کنید.

وی ادامه داد: خانواده‌های نیروهای مسلح که جمعیتی افزون بر یک میلیون نفر را تشکیل می‌دهند با وابستگان سببی و نسبی جمعیت گسترده‌تری را شامل می‌شوند که بهترین بستر برای تبیین و ترویج فرهنگ فرزندآوری به شمار می روند.

جانشین رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش هم اظهار کرد: هیچ سرمایه‌ای به پای فرزندان نمی‌رسد، والدین همه سختی‌ها را به جان می‌خرند تا فرزندان در آسایش باشند چراکه فرزندان همه هستی آنها هستند.

حجت الاسلام احمد جلیلی صفت افزود: اگر والدین در تربیت فرزندان از آموزه‌های دینی بهره ببرند، فرزندان آنان صالح، توانمند و موفق خواهند بود.

وی ادامه داد: تربیت فرزندان به‌عنوان اساسی‌ترین موضوع در زندگی والدین نیازمند بسترسازی است که این بستر در کانون خانواده سالم، آرام و شاد که تفاهم پایه و اساس آن است شکل می‌گیرد.

به گفته وی؛ بر همین اساس تا فضای خانواده آرام و سالم نباشد این مهم محقق نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید