هفت هزار میلیارد ریال برای ساخت بزرگترین طرح صنعتی جنوب خراسان رضوی هزینه شد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: هفت هزار میلیارد ریال طی دو سال گذشته برای ساخت و اجرای طرح تولید «فرو سیلیس منیزیم» این شهرستان به عنوان بزرگترین طرح صنعتی جنوب خراسان رضوی هزینه شد.

به گزارش اعتمادساز، هادی ایزدی روز یکشنبه در حاشیه بازدید مسوولان از طرح تولید فروسیلیسیم منیزیم گناباد افزود: روند اجرای این طرح از حدود ۲ سال قبل با سرمایه گذاری نخست ۱۸ هزار میلیارد ریال آغاز و تاکنون هفت هزار میلیارد ریال از محل منابع بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای آن هزینه شده است.

وی بیان کرد: طرح مذکور در سه مرحله در حال احداث است که در مرحله نخست ۲۵ هزار تن فروسیلیس به عنوان مواد اولیه تولید فولاد را تولید خواهد کرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد تصریح کرد: با راه اندازی مرحله نخست واحد تولید فروسیلیسیم منیزیم، برای ۳۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۵۰ نفر به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

وی ادامه داد: در مراحل دوم و سوم طرح احداث فروسیلیسیم منیزیم در مجموع برای ۴۵۰ نفر فرصت شغلی فراهم خواهد شد.

ایزدی گفت: عملیات احداث واحد تولیدی فروسیلیسیم منیزیم گناباد به عنوان بزرگترین طرح تولیدی جنوب استان خراسان رضوی در زمینی به مساحت ٢٣ هکتار و ۲۰ هزار متر مربع زیر بنا در حال اجرا است و تا یک سال آینده به بهره برداری می رسد.

۱۸۸ واحد صنعتی در زیربخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها چهار هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۶۹۵ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید