هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد

مدیر درمان اداره‌ کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت:طرح پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری از سوی سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت دولت از جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اجرایی و هشت هزار پرونده ناباروری در استان طی یک سال گذشته تشکیل و بررسی شد.

به گزارش اعتمادساز، دکتر علی رضازاده افزود:در این راستا طی یک سال گذشته از هشت هزار پرونده تقاضا که در این زمینه تشکیل شده است که سه هزار و ۷۰۰ پرونده به مرحله پرداخت هزینه رسیده است.

وی اضافه کرد:برای درمان این شمار، افزون بر ۲۲۱ میلیارد ریال بابت هزینه های خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی استان پرداخت شده است.

مدیر درمان اداره‌ کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت:برای ارائه خدمات به زوج های نابارور طی سال گذشته با هفت مرکز دانشگاهی و خصوصی در استان عقد قرارداد و به بیش از هشت هزار پرونده رسیدگی شده است.

تصویب‌نامه هیات وزیران درباره «قرار گرفتن خدمات نازایی و ناباروری تحت پوشش بیمه‌های پایه» دوم شهریور ۱۴۰۰ ابلاغ شد. براساس این مصوبه، ٩٠ درصد از هزینه‌های درمان ناباروری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی براساس تعرفه عمومی غیردولتی پرداخت می‌شود و همه زنان کمتر از ۴۵ سال که یک سال پس از تصمیم به فرزندآوری، نتوانسته باشند باردار شوند می‌توانند از خدمات این حوزه استفاده کنند.

خدمات این حوزه هر ۲ تا سه سال قابل تمدید است و دولت مکلف به پوشش ۹۰ درصدی کل هزینه‌های سه دوره کامل یکی از روش‌های کمک باروری (آی. سی. اِس. آی) و (آی. وی. اِف) برای هر زوج نابارور و پوشش هزینه‌های دارویی و پاراکلینیک و سایر روش‌های درمان ناباروری است.

در استان خراسان رضوی و در حوزه درمان مستقیم، سه بیمارستان فارابی و ۱۷ شهریور در مشهد و بیمارستان رازی در تربت حیدریه دایر است و همچنین ۱۸ مرکز درمانی سرپایی در استان شامل ۶ مرکز در مشهد و ۱۲ مرکز در شهرهای دیگر فعالیت دارند.

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش تامین اجتماعی استان قرار دارند که خدمات درمانی ارائه شده به آنان در قالب درمان مستقیم از طریق مراکز درمانی ملکی به صورت رایگان و درمان غیر مستقیم از طریق مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه ارائه می شود.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید