هشت هزار تن محصول از انارستان‌های سبزوار برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: هشت هزار تن محصول از سطح ۷۰۰ هکتار انارستان این شهرستان برداشت شد که این میزان نسبت به سال گذشته ۸۰۰ تن بیشتر شده است.

به گزارش اعتمادساز، علی اصغر امانیان اظهار کرد: امسال به طور میانگین از هر هکتار باغ انار شهرستان بیش از ۱۱ تن انار برداشت شده است.

وی تصریح کرد: اصلاح، احیا و جایگزینی باغ‌های قدیمی با ارقام تجاری پرمحصول، مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات و اجرای شبکه های آبیاری قطره‌ای و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی در این زمینه، می‌تواند زمینه ارتقای کیفی و کمی محصول انار سبزوار را فراهم کند.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: مهمترین ارقام انار سبزوار شامل “لیلی، خزر بردسکن، شاهوار، ملس و می‌خوش” است و مهمترین مزیت انار تولیدی این شهرستان، استفاده نکردن کشاورزان از سموم و کودهای شیمیایی است که زمینه تولید محصول انار سالم و ارگانیک را در این شهرستان فراهم ساخته است.

انار، علاوه بر تازه‌خوری در تولید آب انار، رب انار، لواشک انار و مربای انار استفاده می‌شود و پوست آن نیز در ساختن رنگ‌های سنتی و دباغی پوست حیوانات کاربرد دارد و انار سیاه و گل انار نیز در امور درمانی استفاده می‌شود.

میوه انار سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین ث و پتاسیم است و کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، سرطان، کلسترول خون، جلوگیری از آسیب سلولها و کمک به سلامت لثه‌ها از مهمترین فواید شناخته‌شده این میوه است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید