هشت مرکز گردشگری در تربت‌حیدریه اخطار گرفتند

دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان تربت‌حیدریه گفت: هشت مرکز اقامتی و تاسیسات گردشگری از ۲۰ اسفندماه سال گذشته تاکنون تذکر و اخطار گرفتند، اما هیچ واحدی در این مدت پلمپ نشده‌ است.

به گزارش اعتمادساز، علی محمدی افزود: در این مدت با هدف کنترل کیفی و نظارت بر ارایه خدمات مطلوب به گردشگران، ۸۶ مورد از تاسیسات گردشگری، مجتمع‌های خدماتی، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی انجام شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه تعداد بازدیدهای صورت گرفته از کل صنوف و بازارهای این شهرستان در این مدت را ۲۴۰ مورد عنوان کرد.

وی ادامه داد: همچنین در مدت یاد شده، ۳۲ هزار گردشگر یا زائر عبوری به سمت مشهد، از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری تربت حیدریه بازدید کردند.

محمدی افزود: بیشترین اماکن مورد بازدید قرار گرفته به ترتیب شامل مجموعه تاریخی قطب‌الدین حیدر، موزه مردم شناسی، مجموعه شیخ حیدر کدکنی، کارگاههای ابریشم‌کشی و نیز روستاهای گردشگرپذیر در رود معجن و حصار واقع در شهر بایگ تربت‌حیدریه بوده‌ است.

وی همچنین گفت: از این تعداد گردشگر ۹۷۰ نفر در مراکز اسکان رسمی و ۲ هزار و ۳۵۰ نفر در مراکز اسکان غیررسمی همچون مهمانسرا، زائرسرا، مدرسه، حسینیه، مسجد و بقاع متبرکه اقامت گزیدند.

اکنون حدود ۴۰۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری در تربت‌حیدریه وجود دارد که ۹۰ مورد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه با مزیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید