هشت طرح توسعه برق رسانی در خراسان بزرگ به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: همزمان با هفته دولت بهره برداری از هشت طرح توسعه ای برق در استانهای خراسان رضوی و خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش اعتمادساز، حسین محمودی افزود: این طرحها شامل ساخت پست ۱۳۲ کیلوولت شهرک صنعتی جغتای، پست ۱۳۲ کیلوولت شهرک صنعتی قوچان و خط تغذیه آن و افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت پارسی می شود.

وی ادامه داد: از دیگر طرحهای مزبور، ایجاد پست ۱۳۲ کیلوولت موبیل بوژان در نیشابور، افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت پردیس (خراسان رضوی)، افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت نمایشگاه (خراسان رضوی) است که بهره برداری از آن در هفته دولت آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: پست ۱۳۲ کیلوولت موبیل صنعتی تبادکان در مشهد و پست ۱۳۲ کیلوولت شهرک صنعتی دیهوک و خط تغذیه آن در طبس از دیگر طرحهایی است که به بهره برداری رسید.

محمودی افزود: برای اجرا و بهره برداری از پستهای برق مزبور که با هدف برق رسانی یا توسعه برق انجام گرفته است در مجموع چهار هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

شرکت برق منطقه‌ای خراسان، استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی را تحت پوشش دارد، ظرفیت منصوبه نیروگاهی برق در استانهای خراسان پنج هزار و ۳۰۰ مگاوات است که چهار هزار مگاوات از این میزان در داخل خراسان رضوی قرار دارد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید