هرگونه افزایش قیمت نان آزادپز در خراسان رضوی تخلف است

مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هرگونه افزایش قیمت نان آزادپز در نانوایی‌های مشهد و دیگر شهرستانهای استان تخلف و مصداق گرانفروشی محسوب می‌شود.

به گزارش اعتمادساز، ناصر شعربافیان افزود: نانوایی های آزادپز درخواست افزایش نرخ داشتند، اما هنوز هیچ موافقتی مبنی بر افزایش نرخ در این واحدها اعلام نشده و درخواست این گروه در شورای آرد و گندم استان خراسان رضوی در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه آخرین نرخ مصوب نان آزاد پز در استان خراسان رضوی مربوط به ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ است، اضافه کرد: از آن زمان هیچ افزایش نرخ قانونی در این بخش انجام نشده و هر گونه افزایش بهای نان گران فروشی محسوب می‌شود.

مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: طبق آخرین مصوبه در این بخش هر قرص نان بربری سنتی ۴۵ هزار ریال، سنگگ ۷۵ هزار ریال، تنوری خراسانی ۴۰ هزار ریال، لواش ماشینی و سنتی هر یک ۲۰ هزار ریال و تافتون ماشینی و سنتی هر یک ۳۵ هزار ریال است.

شعربافیان تاکید کرد: هر گونه تخطی از نرخ مزبور تخلف محسوب شده و شهروندان می توانند این تخلف را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ اطلاع رسانی کنند.

هم اکنون بیش از ۶ هزار نانوایی یارانه ای و آزاد پز در خراسان رضوی دایر است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید