نیکوکاران هشت مددجوی کانون اصلاح و تربیت خراسان رضوی را آزاد کردند

نیکوکاران با برگزاری مراسم سی‌ و هشتمین مرحله طرح ملی “نذر هشتم” هشت مددجوی نوجوان کانون اصلاح و تربیت خراسان رضوی را آزاد کردند.

به گزارش اعتمادساز به نقل از مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، در این مراسم که روز یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان شهری و استانی در کانون اصلاح و تربیت خراسان رضوی برگزار شد سرپرست این کانون گفت: هشت مددجوی نیازمند این کانون، با کمک خیرین نیک اندیش، نمازگزاران مساجد و موافقت مراجع قضایی، از زندان آزاد شدند و طرح نذر هشتم برای نخستین بار در این کانون برگزار شد.

رمضانعلی سیدآبادی افزود: در این مرحله از پویش نذر هشتم چهار مددجوی کانون اصلاح و تربیت با بدهی افزون بر ۹۹۰ میلیون ریال در حال تحمل حبس بودند که توانستند با پرداخت بخشی از بدهی توسط خیرین مساجد خراسان و همچنین بخشش خداپسندانه شاکیان پرونده به آغوش گرم خانواده بازگردند.

وی ادامه داد: چهار مددجوی دیگر نیز که به‌ درستی در چرخه اصلاح و تربیت قرار گرفته بودند با پیگیری مددکاری کانون و موافقت مراجع قضایی از ارفاقات قانونی بهره مند شدند و زمینه آزادی‌ آنان نیز فراهم شد.

همچنین در سی و هشتمین مرحله این طرح ملی، هشت زندانی نیازمند تربت جامی نیز با کمک خیرین نیک اندیش و بهره‌مندی از ارفاقات قانونی از زندان آزاد شدند.

در پویش مردمی و مسجدی نذر هشتم، در هشتمین روز هر ماه به نیت امام هشتم حضرت ثامن الحجج (ع) دست کم هشت نفر از زندانیان نیازمند با کمک خیران و نمازگزاران مساجد از زندان های استان خراسان رضوی آزاد می شوند.

۱۱ زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی در خراسان رضوی زیر مدیریت اداره ‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان قرار دارد.

طبق اعلام مسوولان قضایی خراسان رضوی، این استان با جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر حدود ۱۷ هزار زندانی دارد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید