نظارت و پایش‌های زیست محیطی در سبزوار افزایش یافت

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: همزمان با آغاز سال نو و تعطیلات نوروزی عملیات نظارت و پایش مناطق حفاظت‌شده زیست محیطی در شهرستان های سبزوار، داورزن و ششتمد افزایش یافته است.

به گزارش اعتمادساز، محمدرضا بسملی افزود: به منظور مقابله با شکار و صید گونه ها و تخریب محیط زیست، برنامه های گشت و کنترل مناطق حفاظت محیط زیست سبزوار بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سبزوار شامل گروه های موتوری و نیز پیاده، بخش عمده ای از مناطق حفاظت شده را مورد رصد و کنترل قرار داده اند.

وی ادامه داد: منطقه حفاظت‌ شده “شیراحمد” در غرب خراسان رضوی یکی از زیستگاه‌های مهم آهوان در ایران است که به منظور ارتقای امنیت این زیستگاه، فعالیت کارشناسان و محیط‌بانان محیط زیست در قالب واحدهای گشت به منظور پایش مستمر در این منطقه افزایش یافته است.

قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمچه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.

۲ منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد و “پروند” با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکارممنوع “ریوند و کمرقلعه” با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

پناهگاه ۲۳ هزار هکتاری حیات‌وحش شیراحمد در ۱۵ کیلومتری جنوب سبزوار واقع است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید