نشست روسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور در مشهد آغاز شد

شصت و نهمین نشست مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانهای کشور روز چهارشنبه در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش اعتمادساز، رییس شورای اسلامی شهر مشهد در مراسم افتتاحیه این مجمع اظهار کرد: شوراها طبق اصل هفتم قانون اساسی، ارگان تصمیم گیری هستند و نقش تاثیر گذاری در مدیریت شهری دارند.

حسن موحدیان افزود: جریان شهرنشینی در ۵٠ سال اخیر تغییرات زیادی داشته و جمعیت شهری از ٣١ درصد در سال ١٣٣۵ به ٧۴ درصد در حال حاضر افزایش یافته است.

وی گفت: ۶٠ درصد جمعیت شهری کشور در مراکز استانها ساکن هستند، لذا مشکلات کلانشهر ها پیچیده شده که حاشیه نشینی از آن جمله است.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: کلانشهر مشهد نیز دارای یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر جمعیت حاشیه نشین است که معادل جمعیت بیش از ۵٠ شهر ایران است.

وی افزود: برای رفع مشکلات شهری نیازمند استفاده از ظرفیت نخبگان و همچنین استفاده از تجربیات سایر کلانشهر ها هستیم.

موحدیان اضافه کرد: اجلاس امروز نیز در راستای بررسی مشکلات و هم اندیشی برای رسیدن به راهکارهای موثر برای رفع و کاهش آنها برنامه ریزی شده است.

وی همچنین خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرها و کلانشهر های کشور در مشهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حاشیه این مجمع نشست کمیسیون های توسعه و عمران، سلامت و خدمات شهری، فرهنگی و حقوق و اقتصادی برگزار می شود.

موحدیان در بخشی دیگر از سخنانش در این جلسه با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: مساله فلسطین با ظهور منجی عالم بشریت، آمیخته است و هیچ مسلمان و انسان آزاده ای نمی‌تواند به این مساله بی تفاوت باشد، دفاع از مظلوم جزو اصول اساسی اسلام است

شصت و نهمین نشست مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهر ها و مراکز استانهای کشور طی روزهای ١٠ و ١١ آبان ماه در مشهد برگزار می‌شود.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید