نخستین عمل غیرتهاجمی تعویض دریچه قلب جهان در مشهد انجام شد

نخستین عمل غیر تهاجمی تعویض دریچه قلب جهان بر روی جوان ۱۸ ساله مشهدی دارای سابقه بیماری‌های بدو تولد به عنوان جدیدترین روش عمل قلب با همکاری مشترک متخصصان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کشور انگلستان با موفقیت در مشهد انجام شد.

به گزارش اعتمادساز و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این عمل جراحی روز دوشنبه توسط دکتر «بهزاد علیزاده» و دکتر «سر شکیل احمد قریشی» در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد انجام شد، دیگر اعضای تیم این جراحی نوین قلب دکتر محمود شبستری، دکتر ناهید زیرک، دکتر سیف‌الله عبدی، دکتر الهه حیدری و دکتر علی حیدری‌ بکاولی هستند.

سر تیم جراحی عمل پیوند دریچه قلب بیمارستان امام رضا(ع) مشهد در این خصوص گفت: این جوان بیمار سابقه عمل تعویض دریچه قلب را در سال ۱۳۸۸ و در سن ۲ سالگی را داشته است که پس از گذشت ۱۴ سال از آن زمان نیازمند انجام این عمل شد که خوشبختانه عمل دوم این بیمار بدون نیاز به عمل جراحی قلب باز با موفقیت در بیمارستان امام رضا(ع) انجام شد.

دکتر بهزاد علیزاده با اشاره به اینکه در این عمل با بهره‌گیری از یک تکنولوژی نوین از رگ پا برای قلب استفاده شد، افزود: در این عمل که به مدت سه ساعت به طول انجامید، به‌روزترین شیوه‌های درمانی دنیا در حوزه قلب برای نخستین بار در جهان انجام شد و خوشبختانه در انتهای آن با نتایج مثبت و رضایت‌بخش همراه بود.

سرتیم جراحی عمل پیوند دریچه قلب بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ادامه داد: ایران با دارا بودن پزشکان حاذق و توانمند جزو برترین کشورها در حوزه بیماری‌های مادرزادی قلب است.

فوق تخصص بیماری‌های مادرزادی قلب و رییس بخش بیماری‌های مادرزادی بیمارستان «گایز» لندن نیز در جریان انجام این عمل جراحی، گفت: ایرانیان در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت و در تمامی تخصص‌ها از جمله قلب حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

دکتر سرشکیل احمد قریشی افزود: بسیار خرسندیم که شرایطی فراهم شده تا بتوانیم از دانش و تجربه این پزشکان شاخص در اجرای هرچه بهتر برنامه‌های انجمن جهانی قلب csi به نحو احسن استفاده کنیم.

به گفته وی، من دوستان زیادی در سراسر دنیا از جمله ایران دارم و معتقدم که پزشکان ایرانی جزو برترین متخصص‌ها هستند.

وی با بیان اینکه ایران و به ویژه شهر مشهد دارای پزشکان شاخص و برجسته زیادی در رشته‌های مختلف از جمله در حوزه قلب است، گفت: ما این آمادگی را داریم تا زمینه تعامل بیش از پیش متخصصان قلب سراسر دنیا را در راستای کمک بهتر به بیماران مرتبط با این حوزه ایجاد کنیم.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی و فعالیت حدود ۵۰ مرکز تحقیقات پزشکی، اکنون به عنوان قطب پزشکی شرق کشور مطرح است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید