نخستین عمل دیجیتالی پیوند استخوان فک دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نخستین عمل پیوند استخوان فک برای کاشت «ایمپلنت» با استفاده از روش‌های طراحی دیجیتال و با تکنولوژی چاپگر سه بعدی فلز تیتانیوم با موفقیت در این دانشکده انجام شد.

به گزارش اعتمادساز و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ناصر سرگلزایی روز سه شنبه افزود: این عمل پیوند بر روی بیماری که به دلیل تحلیل شدید استخوان امکان جای گذاری ایمپلنت‌های دندانی برای وی وجود نداشت، انجام شده است.

وی ادامه داد: امروزه با معرفی تکنولوژی دیجیتال تحول قابل ملاحظه‌ای در حوزه‌های مختلف دندانپزشکی از جمله درمان‌های ایمپلنت صورت گرفته است.

استاد گروه پریودنتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایمپلنت دیجیتال ضمن افزایش دقت و کم کردن حساسیت‌های تکنیکی، مدت زمان و تهاجم جراحی و موفقیت درمان‌های پیوند استخوان در فک‌های با تحلیل شدید به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند.

سرگلزایی افزود: راه‌اندازی بخش دیجیتال در دانشکده دندانپزشکی مشهد زمینه برای معرفی و گسترش درمان‌های دیجیتال و فناوری های پیشرفته را در گروه‌های آموزشی مختلف و به خصوص درمان‌های ایمپلنت فراهم کرده و در بخش جراحی ایمپلنت پیشرفت های قابل ملاحظه‌ای در مدت کوتاه انجام شده است‌.

وی ادامه داد: جراحی پیوند استخوان با استفاده از تکنولوژی دیجیتال توسط سه نفر از همکاران دارای مدرک فلوشیپ از دانشگاه تهران انجام شد و طرح مذکور در سال آینده با بودجه اهدایی معاونت پژوهشی گسترش خواهد یافت.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار نیروی بهداشتی و درمانی، هم اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

دیدگاهتان را بنویسید