میزبانی ایران از ۷۰ ملیت در اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: میهمانانی از ۷۰ ملیت از جمله عراق، بحرین، پاکستان، نیجریه و هند به دومین اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه به ایران دعوت شده‌اند.

به گزارش اعتمادساز، داود منافی‌پور در نشست خبری دومین اجلاسیه بین‌المللی نخبگان منابر شیعه که امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه مشهد در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زینب (س) عنوان کرد: همه ما به محفلی دعوت شدیم که پرچم خاص مظلومیت امام حسین(ع) برافراشته شده است.

وی افزود: 21 سال پیش در مهدیه تهران پرچمی را به نام علی اصغر(ع) برافراشتم و امروز بیش از 8 هزار نقطه جهان به لطف امام رضا(ع) برافراشته شده است. سال گذشته نخستین اجلاسیه بین‌المللی نخبگان منابر شیعه در شهر مشهد برگزار شد که در نوع خود بی‌نظیر بود.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) ادامه داد: تحقیقات و پژوهش‌هایی 5 ساله در خصوص پیراهن سیدالشهدا(ع) انجام و تمثال و نمادی از این پیراهن با عنوان پرچم قیام قائم ارائه شده که در واقع در نظر داریم سیدالشهدا(ع) از مهجوریت خارج شود.

منافی پور ادامه داد: محققان و پژوهشگران متعددی در صدد تبیین این تحقیقات هستند و طی یک سال گذشته به منابع جدیدی رسیدیم که قرار شد دومین دوره از این اجلاسیه، با حضور بیش از 800 نفر از نخبگان منابر شیعه از 70 ملیت در حرم حضرت معصومه(س) شهر قم تدارک دیده شده است.

وی اهداف این اجلاسیه را وجود جهانی سازی کربلا و اینکه کربلا جغرافیای حیات بخش شیعه در قبل از ظهور است، رونمایی از تحقیقات چند ساله پیراهن معظم سیدالشهدا(ع) و تشریح سیر و اسفار این پیراهن در طول تاریخ و هم اندیشی و همکاری با نخبگان پس از اجلاسیه در حوزه های مقاله نویسی، فیلم نامه نویسی و هنرهای مختلف،فوائد و ضرورتهای طرح موضوع، ایرانیان یا زمینه سازان ظهور و گزارش توسعه نهضت جهانی حضرت علی اصغر در سالهای آینده، ذکر کرد.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در ادامه به اهمیت پیراهن سیدالشهدا اشاره کرد و گفت: این پیراهن هم به جهت اینکه از بین 124 هزار پیغمبر عبور کرده و هر یک از پیامبران این پیراهن را درک کرده‌ند، می‌تواند در عصر حاضر ویژگی گفتگوی بین ادیانی داشته باشد، در واقع این پیراهن تهییج و تقریب دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و نماد مظلومیت آل الله و مایه رحمت و شفا برای همگان است.

وی گفت: همواره دو جبهه حق و باطل در حال جنگ هستند و جنگ آخر در راه است و ما برای اینکه بخواهیم حیات داشته باشیم باید به مدد ائمه اطهار(ع) تجهیز آرمانی و وحیانی شویم. این پیراهن شیعه را برای قبل از ظهور تجهیز می‌کند، شیعه باید قبل از ظهور حیاتش را از سیدالشهدا بگیرد.

منافی پور افزود: 45 سال از بزرگترین انقلاب شیعه می‌گذرد و باید زمینه سازان ظهور تجهیز شوند، ایران علمدار زمینه‌ساز ظهور برای علمدار این ظهور است انقلاب ایران و دستاوردهای 45 ساله زمینه سازی ظهور بوده و اصل انقلاب شیعه برای زمینه سازی است.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) عنوان کرد: این انقلاب در حوزه گسترش معارف حسینی بی مانند بوده و جغرافیای این زمینه سازی شهر قم است که حتی برای اهل قم و علما بخاطر ترسی که دارند خودشان را عنوان نمی کنند. قم قائم مقام حجت است عالمان واقعی شیعه در این زمان مظلوم واقع شدند.

وی با اشاره به رونمایی از نقشه جامع راهبردی شیعه تا ظهور بیان کرد: 6 سال روی این نقشه کار کردم و قرار است عرضه شود به دانشگاهیان و حوزویان اگر خلا تربیتی و فرهنگی در همه ابعاد داریم به خاطر این است ‌به این تربیت از کربلا آغاز نشده است. سند تحول فرهنگی شیعه کربلا است و مکتب ما نیاز به هیجان عقلانی و امید واقعی دارد.

منافی پور افزود: مدعوین ما از 70 ملیت عراق، بحرین، پاکستان و کشورهای حاشیه ای شخصیت های حوزوی و دانشگاهی نخبگان و فرهیختگان 200 نفر از 650 نفر از نخبگان و بانوان هستند در مراکز علمی جهان فعالیت دارند بزرگان اهل بیتی و شیعه محبان اهل بیت شبکه سازی از کارهایی بوده 500 هزارحسینیه و هیئت شبکه سازی شده است.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با اشاره به زمان 4 ساعته این اجلاسیه گفت: دو میز داریم که دکتر نبی مسئول استانها گزارش فعالیت مجمع جهانی حضرت علی اصغر در 21 سال را گزارش می‌دهند و در میز دوم گزارش بین المللی کشورهای نیجریه و عراق و پاکستان و هند و برزیل  ارائه می‌شود.

منافی پور خاطرنشان کرد: ارائه تحقیقات در خصوص پیراهن سیدالشهدا و دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر،  فواید و ضرورت‌های طرح پیراهن سیدالشهدا در عصر حاضر از دیگر مباحث مطرح شده در این اجلاس است.

گفتنی است؛ این اجلاس 12 بهمن ماه کنونی در مجتمع یاوران مهدی، جنب مسجد جمکران قم با حضور 650 مهمان داخلی و خارجی برگزار می‌شود و  200 نفر از میهمانان این اجلاس، بانوان فرهیخته و نخبگان کشورهای مختلف هستند؛ نخستین اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه پنجم بهمن ماه پارسال با حضور میهمانانی از 50 ملیت در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید