میزان مصرف نفت‌گاز بخش کشاورزی و صنایع تربت‌حیدریه ۹۴ میلیون لیتر است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای امسال ۵۲۹ میلیون لیتر انواع فرآورده در این منطقه توزیع شده که تنها سهم نفت‌گاز بخش صنایع و کشاورزی آن ۹۴ میلیون لیتر بوده است.

به گزارش اعتمادساز، جواد بلندی روز چهارشنبه در نشست برنامه‌ریزی سوخت‌رسانی زمستانی که با حضور مدیران ۱۰ شهرستان تحت پوشش به میزبانی تربت‌حیدریه برگزار شد افزود:اعمال برنامه‌های کنترلی و نظارتی بیشتر بر روند پایش مصرف‌کنندگان در چرخه توزیع فرآورده در سطح منطقه و به خصوص به دلیل استقرار معادن در منطقه مرزی شهرستان خواف مورد تاکید است.

وی ادامه داد: معدن سنگ آهن این خطه دارای ۴۲ شرکت معدنی شامل ۲۶ معدن پلاسری، پنج سنگ شکن و ۱۱ گندله‌سازی و کنسانتره فعال است.

بلندی همچنین از تامین سوخت کارخانه ها و صنایع پر مصرف در زمان قطع گاز و شرایط بحرانی خبر داد و گفت: این شرکت در راستای حمایت از صنایع و دیگر مصرف کنندگان فرآورده‌های نفتی، تخصیص و تحویل به موقع سوخت این مصرف‌کنندگان در شرایط بحران را در دستور کار دارد و زمستان امسال نیز مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: سامانه درخواست فرآورده های نفتی (سدف) به آدرس اینترنتی https://newtejaratasan.niopdc.ir نیز برای تسریع در امور مشتریان و کاهش مراجعات حضوری نقش ارزنده‌ای در سلامت تعیین سهمیه واقعی مصرف‌کنندگان برابر قوانین و مقررات ایفا می‌کند زیرا تعیین سهمیه تنها با ارایه مستندات لازم و تکمیل چک لیست‌ها برابر دستورالعمل صادره توسط کارشناسان دستگاه‌های متولی امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: عملیات سالیانه این منطقه عرضه بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر انواع فرآورده مایع (بنزین موتور، نفت‌گاز، نفت سفید و نفت کوره) و افزون بر ۹۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی یا سی‌.ان‌.جی با کمک ۶۵ باب جایگاه اختصاصی و۳۳ باب جایگاه عرضه فعال سوخت طبیعی است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که دارای چهار ناحیه مشتمل بر ۱۰ شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد و بجستان با ظرفیت ذخیره‌سازی حدود ۲۳۰میلیون لیتر است که عمده فرآورده‌های نفتی مورد نیاز را از طریق خط لوله هشت اینچ منشعب از خط۲۰ اینچ شاهرو – امام تقی تامین می‌کند.

همچنین منطقه تربت‌حیدریه دارای ۸۸۴ مصرف کننده عمده، هشت هزار و ۸۰۰ مصرف کننده جزء، ۶۹ کارخانه و صنایع تبدیلی، ۱۴۱ معدن (۷۵ معدن فعال) است.

ناوگان حمل و نقل منطقه تربت حیدریه دارای ۳۱۴ دستگاه نفتکش فعال است که در ۲ سال گذشته رتبه نخست در حوزه فعالیت پایدار ناوگان سوخت‌رسانی را به خود اختصاص داده‌ است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید