میزان مالیات وصول شده در خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: افزون بر ۱۰۲ هزار میلیارد ریال مالیات در نیمه نخست امسال در استان وصول شده است، که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش اعتمادساز، شاکر رضا مریدی افزود: مقابله با فرار مالیاتی و شناسایی منابع جدید مالیاتی از عوامل افزایش درآمدهای مالیاتی استان در سال جاری بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مالیات سهمی بیش از ۹۶ درصدی در درآمدهای استان دارد، اظهار کرد: با توجه به تشکیل اداره مبارزه با پولشویی، فرار مالیاتی و رصد میدانی کارکنان این اداره، افزایش میزان وصولی از محل مبارزه با فرار مالیاتی و دستیابی به منابع جدید، محقق شده است.

مریدی بیان کرد: یکی از سیاست های مهم این اداره کل، تکریم مودیان مالیاتی، حمایت از تولید و رعایت عدالت مالیاتی است و افزایش وصولی، بدون فشار بر مودیان بوده است.

درآمد دولت شامل وجوه مالیاتی و غیرمالیاتی است که درآمدهای غیرمالیاتی به درآمدهای حاصل از ارایه خدماتی گفته می‌شود که دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون در ازای انجام آن، مجاز به دریافت بهای خدمات هستند که این درآمد به حساب خزانه واریز می‌شود.

از جمله این موارد می توان به برخی خدمات انتظامی، ثبت اسناد، گمرک، جهاد کشاورزی، پزشکی قانونی، استاندارد، میراث فرهنگی، محیط زیست، فنی و حرفه‌ای، ثبت احوال، تعاون و کار، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و انتقال خون اشاره کرد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید