میانگین سن ازدواج در خراسان رضوی افزایش یافت

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی با اشاره به روند صعودی سن ازدواج گفت: میانگین سن ازدواج زوج و زوجه در این استان طی ۱۰ سال اخیر به میزان ۲ سال افزایش یافته است.

به گزارش اعتمادساز، غلامحسین قنبری روز شنبه در نشست خبری افزود: سال ۱۳۹۳ میانگین سن ازدواج در خراسان رضوی ۲۷ و ۱۴ صدم درصد برای زوج و ۲۲ و ۳ دهم درصد برای زوجه بود که این میزان در پایان سال ۱۴۰۱، به ترتیب به ۲۹ و ۳۶ صدم درصد و ۲۴ و هشت دهم درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به کاهش نرخ ازدواج در خراسان رضوی ادامه داد: نرخ ازدواج در هفت ماهه سال جاری، ۲۵ هزار و ۷۴۴ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴ و هفت دهم درصد کاهش داشته است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی با بیان اینکه طول زندگی مشترک زوجین منتهی به طلاق در استان به ۱۰ و ۶ ماه رسیده است، عنوان کرد: نرخ طلاق در هفت ماهه سال جاری، ۱۱ هزار و ۳۷۳ واقعه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در ۹ ماهه سال جاری نرخ ولادت فرزند در خراسان رضوی، ۷۶ هزار و ۷۴۶ مورد بوده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز کاهش داشته است.

قنبری بیان کرد: پنج میلیون و ۱۰۲ هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند و شناسنامه مکانیزه در خراسان رضوی وجود دارند که تاکنون حدود ۹۰ درصد کارت ملی هوشمند و ۵۴ و ۳ دهم درصد آنها شناسنامه مکانیزه را دریافت کرده‌اند.

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی در خصوص اعطای شناسنامه به کودکان دارای مادر ایرانی نیز گفت: این موضوع نیازمند همکاری با اداره کل اتباع استان است، اما از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون به ۵۰۰ کودک شناسنامه اعطا شده است و ۶۱۸ پرونده دیگر در حال بررسی است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید