موشک های یمنی از رییس رژیم صهیونیستی در ابوظبی استقبال کردند

«اسحاق هرتزوگ» رییس رژیم صهیونیستی صبح یکشنبه گذشته در حالی وارد کشور شیشه ای و کوچک امارات شد که یمنی ها با موشک های بالستیک و پهپادهای تهاجمی خود، از او در ابوظبی استقبال کردند.

به گزارش ایرنا، هرتزوک که در هنگام دیدار با «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی با صدای مهیب انفجارهای پی درپی موشک ها و پهپادهای یمنی مواجه شده بود، اقدام تلافی جویانه رزمندگان یمنی را محکوم کرده و مدعی شد که «تل آویو هرگونه تجاوز به حاکمیت و امنیت امارات را محکوم می‌کند».

رئیس رژیم صهیونیستی که پیش از این هرگونه کمک نظامی و جنگ افزار به اعراب را غیرممکن دانسته بود، در دیدار با بن زاید از حمایت این رژیم از امارات در برابر تهدیدات یمنی ها سخن گفت.

هرتزوک که رئیس رژیمی می باشد که اساس آن بر جنایت، قتل و کشتار پایه ریزی شده، با این دعا که «پیام صلح» سنگ بنای روابط تل آویو با ابوظبی را تشکیل می‌دهد، گفت، «سفرش به امارات پیامی برای مردم دو طرف و منطقه است و کل مفاد آن این است که توافقات ابراهیم (سازش) باید ادامه یابد و کشورهای بیشتری به آن بپیوندند».

وی که رژیم تحت ریاستش با اشغالگری و تجاوز و کشتن هزاران فلسطینی مظلوم امنیت منطقه را برهم زده است، افزود: ما به کل منطقه پیام می‌دهیم که یک انتخاب وجود دارد و آن صلح و همزیستی است و پسران و دختران ابراهیم می‌توانند در کنار هم در آرامش و صلح که به نفع همه بشریت است، زندگی کنند!.

رئیس رژیم اشغالگر اسرائیل که پیش از این هرگونه کمک نظامی و جنگ افزار به اعراب را غیرممکن دانسته بود، در سفر به ابوظبی از حمایت این رژیم از امارات در برابر تهدیدات سخن گفت.

ولیعهد ابوظبی نیز که کشورش عضو اصلی ائتلاف متجاوز عربی – آمریکایی به یمن می باشد، در این دیدار از موضع حمایتی رژیم صهیونیستی در قبال حملات انجام شده توسط یمنی ها علیه امارات تشکر کرد و گفت که این موضع مشخص کننده دیدگاه مشترک دو طرف نسبت به منابع تهدید کننده ثبات و صلح منطقه است! و ضروری است که با آن‌ها مقابله و موضع محکم بین المللی علیه آن‌ها اتخاذ شود.

سفر هرتزوک به ابوظبی دومین سفر یک مقام بلند پایه رژیم صهیونیستی در طول تاسیس 73 ساله نامشروع این رژیم به امارات می باشد؛ پیش از او «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حدود دو ماه پیش به امارات سفر کرده بود.

برخی منابع گزارش دادند که در عملیات یکشنبه گذشته رزمندگان یمنی به امارات که با سفر هرتزوک به ابوظبی همراه بود، یک مرکز حیاتی و حاکمیتی بزرگ در قلب پایتخت امارات هدف قرار گرفته است.

به دنبال سومین عملیات موفقیت آمیز موشکی رزمندگان یمنی به امارات (توفان 3)، سخنگوی رئیس رژیم صهیونیستی، با بیان اینکه هرتزوگ در جریان جزئیات حمله موشکی به ابوظبی قرار گرفته، اعلام کرد که خطری متوجه او و هیأت همراهش نشده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تحلیل کرد که «زمان حمله به ابوظبی در سفر هرتزوگ نشان دهنده تلاشی برای خرابکاری در این سفر است. حوثی‌ها (جنبش انصارالله) فرمولی را تحمیل می‌کنند که در صورت ادامه حمله امارات و عربستان به یمن، ابوظبی را هدف قرار می‌دهند».

وبگاه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز نوشت که «سازمان اطلاعات اسرائیل از هرتزوگ خواسته که فوراً امارات را ترک کند».

رسانه های صهیونیستی در عین حال عملیات نیروهای یمنی در عمق خاک امارات متحده عربی همزمان با سفر رئیس این رژیم به ابوظبی را حاوی پیام های تازه برای تل آویو توصیف کردند.

«اور هیلر» خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «زمان بندی حمله اخیر نیروهای مسلح یمن به ابوظبی نه تنها پیامی برای اماراتی‌ها، بلکه هشداری برای اسرائیل بود.

همچنین به اعتقاد تحلیلگر مسائل عربی در شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی، «امارات به اسرائیل فراتر از روابط دیپلماتیک و سیاسی می‌نگرد و امیدوار است که برای توقف حملات یمن، از تل آویو کمک‌های نظامی دریافت کند و برای این هدف خواهان ایجاد یک پیمان همکاری دفاعی با اسرائیل است».

«یونی بن مناحیم» روزنامه‌نگار و تحلیلگر سرشناس صهیونیست و مدیر سابق رادیو رژیم اشغالگر قدس هم گفت که امارات به خاطر عادی‌سازی روابط با اسرائیل و جنگ علیه یمن در کنار عربستان، بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد و این تازه آغاز ماجرا است.

در همین حال «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز در تشریح عملیات گسترده یمنی ها با نام «توفان ۳» در عمق خاک امارات گفت که در این عملیات، چند موشک بالستیک «ذوالفقار» به اهداف مهم و حیاتی ابوظبی اصابت کرد و اهداف حساس نیز در دبی با تعدادی پهپاد تهاجمی «صماد ۳» هدف قرار گرفت.

وی افزود: دولت و کشور کوچک امارات تا زمانی که به عنوان دست‌نشانده دشمن صهیونیستی در ابوظبی و دبی به تجاوزات خود علیه ملت یمن ادامه دهد، ناامن خواهد بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بار دیگر به شهروندان اماراتی و شرکت‌های (خارجی) برای دور شدن از مراکز و تأسیسات حیاتی، به دلیل آسیب‌پذیری در برابر حملات یمن در مرحله آتی هشدار داد و گفت: ما در برابر تجاوزات دشمن، دست بسته عمل نمی کنیم.

بنابر اخبار و تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، پس از اصابت موشک رزمندگان یمنی به یک منطقه صنعتی در ابوظبی، آتش سوزی مهیبی ایجاد شد که اماراتی ها در عمر خود چنین صحنه ای را ندیده و مردم ابوظبی سعی می کنند از نزدیک شدن به آن خودداری کرده و فرار کنند.

به دنبال حمله موشکی و پهپادی یکشنبه گذشته رزمندگان یمنی به امارات، وبگاه «الخبر الیمنی» به نقل از منابعی در بخش «اطلاعات نظامی» دولت صنعاء از طرح حمله بی سابقه و ویرانگر به امارات متحده عربی و هدف‌گیری ۵۰ نقطه حساس در این کشور خبر داد.

طبق اخبار اعلامی و گزارش ها، قرار است در صورت ادامه تجاوزهای ائتلاف عربی – آمریکایی به یمن، رزمندگان یمنی در عملیاتی به نام «سیل العرم» با نزدیک به ۳۰۰ پهپاد و ۵۰ موشک بالستیک و ۴۶ موشک «کروز»، شریان‌های حیاتی اقتصادی امارات را در هم بکوبند. (سیل العرم اشاره به سیل بزرگی است که به عنوان عذاب الهی بر قوم سبأ در یمن نازل شد؛ ماجرای این عذاب الهی در آیه ۱۶ سوره مبارکه سبأ آمده است.)

آیا ادامه عملیات موشکی رزمندگان یمنی، تل آویو را به فروش گنبد آهنین به امارات ترغیب می کند

رسانه‌های صهیونیست همچون روزنامه های «معاریو» و «یسرائیل هیوم» چندی پیش فاش کرده بودند که نهادهای امنیتی این رژیم، مخالف فروش سامانه ضدهوایی «گنبد آهنین» به امارات هستند.

روزنامه معاریو اعلام کرده بود که نهادهای امنیتی تل آویو نسبت به فروش فناوری و سامانه‌های پیشرفته به ویژه سامانه‌های ضدهوایی به شرکای جدید این رژیم (کشورهایی که روابط خود با تل‌آویو را عادی سازی کرده اند) هیچ تمایلی ندارند.

به نوشته این روزنامه، وزارت جنگ اسراییل (رژیم صهیونیستی) اخیراً از تصمیم قبلی خود در رابطه با مخالفت با فروش تجهیزات سایبری به امارات منصرف شد، اما همچنان مخالف فروش سامانه های ضدهوایی به این کشور است.

در همین حال روزنامه یسرائیل هیوم عنوان کرد که علت مخالفت نهادها و سازمان‌های امنیتی اسراییل (رژیم صهیونیستی) با فروش سامانه‌های ضدهوایی و تجهیزات نظامی به دیگر کشورها، نگرانی از افشای فناوری و اطلاعات حساس است.

دو نکته مهم در خصوص فروش سامانه باصطلاح گنبد آهنین از سوی صهیونیست ها به امارات وجود دارد.

نکته اول این که، تل آویو به هر قیمت می خواهد رابطه علنی (سازش) ایجاد شده با ابوظبی را که از 25 شهریور ماه سال 1399 برقرار شده، حفظ کرده و گسترش دهد، از این رو احتمال دارد سران رژیم صهیونیستی از نظر قبلی خود مبنی بر ممنوعیت فروش سامانه به اصطلاح گنبد آهنین دست کشیده و آن را به ابوظبی بفروشند.

نکته دوم، جنگ 11 روزه غزه که 31 اردیبهشت 1400 به پایان رسید، نشان داد که گنبد به اصطلاح آهنین صهیونیست ها، آش دهن سوزی نیست، چرا که اکثر چهار هزار راکت و موشک هایی که رزمندگان فلسطینی به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کردند، به مراکز اقتصادی و نظامی صهیونیست ها اصابت کرد و ناکارآمدی این سامانه را به اثبات رساند، از این رو فروش این سامانه به امارات و ناتوانی آن در رهگیری موشک های رزمندگان یمنی، شکست مجددی را برای صهیونیست رقم خواهد زد و این رژیم را بیشتر به سمت نابودی رهنمون خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید