معاون وزیر صمت مشکلات ۲ واحد صنعتی خراسان رضوی را بررسی کرد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان روز پنجشنبه در مشهد حضور یافت و در بازدید از ۲ واحد صنعتی این شهر ، مشکلات آنها را بررسی کرد.

به گزارش اعتمادساز، حسین فرهیدزاده عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از ۲ واحد صنعتی در این باره گفت: امسال با استعانت از حضرت امام رضا(ع) نخستین سفر استانی سال ۱۴۰۳ خود را به شهر مشهد اختصاص دادیم و از ۲ واحد صنعتی صاحب نام این استان دیدن کردیم.

وی بیان کرد: یک واحد صنعتی تولید لوازم خانگی که از صنایع قدیمی کشور به شمار می رود مدتی به دلیل مشکلاتی تعطیل شده بود اما با سرمایه گذار جدید، این واحد تولیدی قدیمی احیا شد و به چرخه تولید بازگشت که اشتغالزایی مناسبی نیز داشته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این واحد صنعتی مشکلاتی در خصوص تامین ارز و دریافت تسهیلات بانکی داشت که گزارش مربوط به آن دریافت شد و به وزارتخانه ارسال خواهد شد تا راهکار لازم برای حل مشکلات آن اجرا شود.

فرهیدزاده اظهار کرد: واحد صنعتی دوم که امروز از آن دیدن کردیم، یک گروه صنعتی است که مشکلاتی در توزیع شیرخشک از طریق روش‌های کنونی سازمان غذا و دارو داشت که البته رویه توزیع قابل رصد و پیگیری است، از سوی دیگر این واحد با مشکل تامین ارز از طریق بانک مرکزی نیز مواجه بود که با توجه به اهمیت محصول شیرخشک برای حاکمیت در موضوع فرزندآوری، این مشکل به جد از طریق بانک مرکزی پیگیری خواهد شد.

شرکت تولیدی و صنعتی لوازم خانگی با هدف تولید انواع بخاری گازی، کولر آبی، اجاق گاز، پکیج، آبگرمکن گازی بر طبق استانداردهای ملی در فضایی به مساحت ۳۲هزار متر مربع زمین و ۴۲ هزار مترمربع زیربنا در شهرک صنعتی توس در حوالی مشهد مقدس تأسیس شده بود که این واحد برای چند سال تعطیل بود که در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ با یک خط تولید جدید به چرخه فعالیت بازگشت.

واحد تولیدی پودر شیر نیز در زمینی به گستره ۵۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۳۳ هزارمترمربع در شهرک صنعتی توس در سال ۱۳۸۶ راه اندازی شد و سالانه توان تولید ۱۶ هزار تن شیر خشک کودک و پودر شیر صنعتی و هفت تن خامه را دارد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید