معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۴ درصد دانش آموزان کشور درمدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت:هم اکنون در ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی کشور ۲ و نیم میلیون دانش آموز که ۱۴ درصد دانش آموزان کشور هستند تحصیل می کنند.

به گزارش اعتمادساز، احمد محمودزاده روز دوشنبه درحاشیه گردهمایی روسای مشارکت‌های مردمی استانهای کشور در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: افزایش کیفیت آموزشی در این مدارس مد نظر است.

وی در خصوص اخذ وجوه خارج از سقف شهریه اعلام شده توسط برخی مدارس غیردولتی اضافه کرد: این مدارس را متخلف می دانیم زیرا هیچ مدرسه غیردولتی حق دریافت وجه اضافه بر شهریه اعلام شده را ندارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته شهریه ۱۸ هزار مدرسه غیر دولتی خراسان رضوی تعیین شد که متناسب با الگوی اعلامی است.

محمود زاده افزود: از مجموع مدارس غیردولتی کشور بیش از۱۷ هزار مدرسه هیچ مورد تخلفی نداشته اند و کمتر از هزار مدرسه تخلفات آیین نامه‌ای، شهریه‌ای و اجرایی دارند که برخوردهای لازم با آنان انجام شده است و گاه تا مرز تعطیلی هم پیش رفته اند.

وی ادامه داد:هم اکنون ساختمان بیش از ۶۵ درصد مدارس غیردولتی استیجاری است و معتقدیم موسس هر مدرسه باید از استطاعت مالی برای تامین هزینه های جاری و آموزشی مدرسه حداقل برای مدت یک سال بر بیاید.

گردهمایی روسای مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استانهای کشور در مشهد از امروز نهم بهمن ماه به مدت ۲ روز برگزار می‌شود.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید