معاون فرهنگی اداره کل ارشاد خراسان رضوی: ۲۱۰۴ عنوان کتاب از استان خراسان رضوی صادر شد

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۴ عنوان کتاب به تیراژ ۱۳ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۹۸۵ نسخه از خراسان رضوی صادر شد.

به گزارش اعتمادساز، فاطمه حسینی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ درخواست مجوز چاپ کتاب برای پنج هزار و ۳۲۸ اثر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شد که از این تعداد چهار هزار و ۹۴۰ اثر مجوز چاپ گرفتند.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: مجوزهای مزبور شامل همه موضوعات بوده که علوم اجتماعی بیشترین فراوانی موضوعی را داشته است.

وی با اشاره به افزایش مجوزهای صادره برای چاپ آثار مکتوب در سال ۱۴۰۲ افزود: تعداد مجوزهای صادره برای چاپ آثار مکتوب استان در سال ۱۴۰۱ سه هزار و ۶۴۱ مورد بوده است.

حسینی در خصوص صادرات کتاب و محصولات و فرآورده‌های چاپی بیان کرد: پارسال ۳۲ میلیون کیلوگرم محصولات و فرآورده‌های چاپی به ارزش ۲۸ هزار میلیارد ریال از این استان صادر شده است.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: این در حالی است که صادرات محصولات و فرآورده‌های چاپی در خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۵ میلیون کیلوگرم و به ارزش ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲ هزار و ۱۰۴ عنوان کتاب به تیراژ ۱۳ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۹۸۵ نسخه و به ارزش ۵۹ میلیارد و ۱۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال از خراسان رضوی صادر شد.

حسینی گفت: پارسال تعداد ۴۵ مجوز مؤسسات فرهنگی – هنری تک منظوره و چند منظوره در این استان صادر شد، در حالی که تعداد مجوزهای مزبور در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۳۵ مورد بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۷ مجوز مؤسسات انتشاراتی در خراسان رضوی صادر شد که در مقایسه با سال قبل آن افزایش ۱۵ درصدی داشته است.

وی افزود: پارسال به تعداد ۴۲ موافقت نامه تأسیس یا پروانه تأسیس یا مجوزهای مربوط به فروش ماشین آلات برای مراکز فرهنگی و چاپ و بسته بندی در خراسان رضوی صادر شد.

حسینی گفت: در این مدت همچنین به میزان ۷۰ میلیارد ریال در قالب رویدادهای فرهنگی مؤسسات فرهنگی و هنری با محوریت زیارت، جهاد تبیین، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، خانواده و جمعیت توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت شده است.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید