معاون فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی: نوجوانان توانایی نقش آفرینی در مسوولیت‌های جدی را دارند

معاون فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نوجوانان می‌توانند عهده دار مسوولیت های جدی باشند.

به گزارش اعتمادساز، علی مهدوی خواه ظهر دوشنبه در نشست طرح میدان ۱۴۰۲ که با موضوع «بزرگترین عملیات میدانی جهاد تبیین دانش آموزان استان» برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر در فضای جنگی و شناختی حضور داریم و باید از تجربیات دیگران استفاده کنیم.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی با طرح این پرسش که این جنگ را چه کسانی مدیریت کردند؟ افزود: در زمان ۸ سال دفاع مقدس جوانان جنگ را مدیریت کردند و اکنون نیز بعد ۴۵ سال دانش آموزان به میدان آمدند.

وی ابراز کرد: با توجه به میدان داری موفق دانش آموزان، باید زمینه و عرصه را برای حضور آنها فراهم کنیم، چرا که آنها سرمایه‌های ما و سرشار از استعداد بالا و ایمان قوی هستند.

مهدوی خواه با اشاره به اینکه نوجوانان می‌توانند عهده دار نقش آفرینی در مسوولیت‌های جدی باشند، افزود: در قالب تشکل‌های ۲۰ هزار نفری، دانش آموزان به عنوان فرمانده شناسایی و ثبت نام کردند و عهده دار جهاد تبیین برای ۵۰ نفر می‌شوند.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی به خروجی طرح اشاره کرد و افزود: پیش بینی می‌شود به فضل الهی حدود یک میلیون جمعیت استان با ظرفیت دانش آموزان نسبت به پیشرفت کشور آشنا شوند.

وی برگزاری اردوی راهیان پیشرفت به مقصد شهرک‌های صنعتی را از دیگر برنامه‌های این مرکز دانست و ابراز کرد: قرارگاه دانش آموزی در راستای اندیشه ورزی و کمک فکری برای پیش برد اهداف قدم برمی‌دارد.

شبکه سازی دانش آموزان و نگرش به آینده است

فروغ الزمان چمن زاری، دبیر قرارگاه دانش آموزی دختران استان خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: طرح میدان ۱۴۰۲ با حضور دانش آموزان برگزار می‌شود.

دبیر قرارگاه دانش آموزی دختران استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در این طرح از استعداد و ظرفیت دانش آموزان استفاده می بریم، افزود: آنچه در اهداف تشکل‌ها مطرح است، شبکه سازی دانش آموزان و نگرش به آینده است.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید