معاون استاندار خراسان رضوی: مدیران کسب و کار ظرف ۷۲ ساعت مسوول مستقیم معرفی کنند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی به مدیران دستگاههای اجرایی حوزه اقتصادی و مرتبط با بهبود فضای کسب و کار مهلت داد تا ظرف ۷۲ ساعت مسوول مستقیم این بخش را به دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان معرفی کنند.

به گزارش اعتمادساز، این مهلت از سوی «ابوالفضل چمندی» معاون هماهنگی اقتصادی استاندار خراسان رضوی دیروز در نشست با مدیران اقتصادی و مرتبط با فضای کسب و کار و روسای تشکلهای بخش خصوصی داده شد.

مسوول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: بر این اساس از امروز هر یک از مدیران ۵۱ دستگاه اجرایی مرتبط با فضای کسب و کار که مسوول مربوطه را معرفی نکرده اند، موظف هستند یک مسوول در سطح معاون دستگاه اجرایی مربوطه را به عنوان مسوول مستقیم بهبود فضای کسب و کار به این دبیرخانه معرفی کنند.

علی اکبر لبافی اظهار کرد: این دبیرخانه نیز از طریق تشکلهای بخش خصوصی، نمایندگان بهبود محیط کسب و کار دستگاه های اجرایی را به بنگاه های اقتصادی معرفی کرده و آن مسئول موظف است که همه مشکلات و موانع مطرح شده از سوی بنگاه اقتصادی را پیگیری و نتیجه را به مدیر بنگاه اقتصادی منعکس کند.

وی اضافه کرد: فهرست نمایندگان بهبود محیط کسب و کار دستگاه های اجرایی روی سایت اتاق بازرگانی و اتاق های اصناف و تعاون نیز قرار می گیرد.

مسوول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی ادامه داد: اتاق بازرگانی ایران پایش های فصلی محیط کسب و کار هر استان را ارایه می دهد که این ارزیابی براساس مولفه هایی است که در اختیار فعالان اقتصادی قرار می گیرد، براساس پایش فصل بهار این اتاق، خراسان رضوی امتیاز خوبی در حوزه بهبود فضای کسب و کار بدست نیاورد.

وی اظهار کرد: مشکلات و موانع اقتصادی در حوزه بخش خصوصی خراسان رضوی توسط دبیرخانه و سپس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بررسی و در سطح استانی یا ملی پیگیری می شود.

لبافی گفت: نمایندگان بهبود محیط کسب و کار دستگاه های اجرایی استان موظف هستند قوانین مخل دستگاه اجرایی خود را که مانع توسعه سرمایه گذاری یا ایجاد کسب و کار است را شناسایی و راهکارهایی برای اصلاح آنها ارایه دهند.

وی افزود: در راستای ماده ۱۴ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار تاکنون دستگاه های اجرایی پیشنهادهای چندانی برای اصلاح قوانین یا مقررات یا شناسایی قوانین مخل کسب و کار به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان ارایه نداده اند که این موضوع در نشست مزبور بر آن تاکید شد.

مسوول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی اضافه کرد: یک سری از دستگاه های اجرایی خراسان رضوی نیز در پایش فضای کسب و کار فصل بهار امسال رتبه خوبی بدست نیاوردند که در این نشست به آنان توصیه شد برنامه بهبود برای مولفه های اقتصادی مشکل دار ارایه دهند.

به گفته وی، کمیسیون بهبود فضای کسب و کار اتاق بازرگانی استان نیز نشستهایی را با این دستگاه های اجرایی برگزار و راهکارهای آنان برای حل مشکلات مزبور و بهبود مولفه ها را دریافت و جمع بندی کند.

لبافی اضافه کرد: همچنین در این نشست مقرر شد که همه دستگاه های اجرایی مربوطه حداکثر ظرف یک ماه قوانین و شیوه نامه ها و مقررات مخل کسب را به دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان معرفی کنند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید