مصرف نفت سفید در تربت‌حیدریه ۳۳ درصد کاهش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: مصرف نفت سفید در این منطقه با افزایش بهره‌مندی همشهریان از گاز طبیعی ۳۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش اعتمادساز، جواد بلندی افزود: همچنین به دلیل اجرای طرح توزیع الکترونیکی فرآورده‌های نفتی، پایش مصرف‌کنندگان نفت‌سوز و توسعه ‌شبکه ‌گازرسانی مصرف گاز مایع ۳۴ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در نیمه نخست امسال میزان مصرف گاز طبیعی یا سی.ان.جی در تربت حیدریه ۵۲۸ میلیون مترمکعب بود که معادل آن در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.

به گفته وی، با این حال در این مدت شاهد افزایش ۱۷ درصدی بنزین و ۱۵ درصدی نفت‌ گاز بوده ایم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه افزود: همچنین در مدت یاد شده بیش از ۴۵۲ میلیون لیتر فرآورده نفتی در حوزه عملیاتی منطقه تربت حیدریه توزیع شد و مصرف انواع فرآورده نفتی این منطقه با ۱۶ درصد افزایش، به بیش‌ از ۴۹۰ میلیون لیتر رسید که با اهتمام دست‌اندرکاران عرصه سوخت‌رسانی این خطه به موقع تامین و توزیع شد.

بلندی گفت: در تعطیلات پایانی ماه صفر، مصرف بنزین منطقه تربت‌حیدریه افزون بر ۲۸ درصد افزایش یافت.

وی تصریح‌ کرد: برگزاری جلسات هماهنگی سوخت‌رسانی، پایش و ارزیابی روزانه مجاری عرضه سوخت، با بیش از ۳۶۰ بازدید کنترلی و نظارتی و بهره‌گیری از تجارب موفق سوخت‌رسانی در سنوات گذشته، سبب شد با توزیع روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر فرآورده در هفته پایانی ماه صفر تامین پایدار سوخت را در منطقه شاهد باشیم.
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که دارای چهار ناحیه مشتمل بر ۱۰ شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد و بجستان را تحت پوشش دارد.
این شرکت سوخت‌رسانی جنوب خراسان رضوی و تامین قسمتی از نیاز مصرفی سوخت استان خراسان جنوبی را عهده‌دار است، انبار نفت این منطقه یکی از مبادی هشت گانه صادرات فرآورده‌های نفتی کشور است.
این منطقه دارای ۶۵ باب جایگاه عرضه سوخت مایع، ۲ فروشندگی سکودار و ۱۲ فروشندگی فرآورده‌های نفتی معمولی و همچنین ۳۳ باب جایگاه عرضه گاز طبیعی با ۱۴۳ نازل فعال است.
ناوگان حمل و نقل منطقه نیز، دارای ۳۱۴ نفتکش است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید