مصرف فرآورده‌های نفتی در تربت‌حیدریه ۳۶ درصدکاهش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: با اجرای طرح توزیع الکترونیکی فرآورده‌های نفتی از ابتدای امسال تاکنون، مصرف نفت سفید و گاز مایع در حوزه عملیاتی منطقه تربت‌حیدریه ۳۶ درصد کاهش یافت که سهم بسزایی در بهینه‌سازی مصرف سوخت و کمک به اقتصاد کشور دارد.

به گزارش اعتمادساز، جواد بلندی با بیان این که این اقدام در راستای اجرای برنامه‌های دولت بود افزود: این اقدام در راستای بند پنج ماده پنج آیین نامه اجرای تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲هیات وزیران انجام شده‌ است.

وی گفت: پایش مصرف‌کنندگان واقعی، پیشگیری از انحراف و قاچاق فرآورده‌های نفتی و نیز احقاق حقوق شهروندی با تحویل به موقع فرآورده به نرخ مصوب، از مزایای توزیع الکترونیک است.

مدیر منطقه تربت‌حیدریه گفت: هم اکنون مجوز ساخت مجاری عرضه سوخت از طریق ثبت درخواست متقاضیان و تکمیل مدارک در درگاه ملی مجوزها انجام و منطقه تربت‌حیدریه در این بخش از اجرای مصوبات دولت نیز، پیشتاز مناطق ۳۷گانه کشور است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که دارای چهار ناحیه مشتمل بر ۱۰ شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد و بجستان است.

این شرکت سوخت‌رسانی، جنوب خراسان رضوی و تامین قسمتی از نیاز مصرفی سوخت استان منطقه خراسان جنوبی را عهده‌دار است و انبار نفت این منطقه یکی از مبادی هشت گانه صادرات فرآورده‌های نفتی کشور است.

این منطقه دارای ۶۵ باب جایگاه عرضه سوخت مایع، ۲ فروشندگی سکودار و ۱۲ فروشندگی فرآورده‌های نفتی معمولی و همچنین ۳۳ باب جایگاه عرضه گاز طبیعی است.

ناوگان حمل و نقل منطقه نیز دارای ۳۱۴ نفتکش است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید