مصرف سی ان جی در غرب خراسان 5.5 درصد کاهش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار گفت: میزان مصرف سوخت سی ان اجی در مناطق غربی استان خراسان رضوی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۵.۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش اعتمادساز، حمید مظفری نژاد اظهار کرد: با توجه به فعالیت شبانه روزی ۲۲ باب جایگاه سی ‌ان‌جی در غرب خراسان، میزان مصرف سی ان جی در شهرستانهای این منطقه شامل سبزوار، بردسکن، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، در سال گذشته ۷۴ میلیون و ۷۸۰ هزار متر مکعب بوده است.

وی اصلی ترین دلایل این کاهش مصرف را قیمت پایین بنزین و در دسترس بودن آن دانست که مردم را به سمت استفاده از سوخت مایع، سوق داده است.

وی افزود: در سال گذشته، بیشترین آمار مصرف سی‌ان‌جی در غرب خراسان مربوط به شهریورماه با ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب و کمترین میزان مصرف مربوط به بهمن ماه با پنج میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بوده است.

مظفری نژاد گفت: این میزان مصرف گاز طبیعی در سال گذشته در غرب خراسان، ذخیره سازی ۷۴ میلیون و ۷۸۰ هزار لیتر بنزین را به دنبال داشت که امیدواریم مردم در راستای حمایت از محیط زیست و برای برخورداری از هوای پاک، با توجه به مقرون به صرفه بودن سوخت سی‌ان‌جی، نسبت به استفاده از آن اهتمام ورزند.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار علاوه بر سبزوار شهرستان های بردسکن، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد را زیر پوشش دارد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید