مصرف بنزین در منطقه تربت‌حیدریه ۱۷ درصد افزایش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: مصرف بنزین در این منطقه با رشد ۱۷ درصدی در پنج ماه نخست امسال به یک میلیون و ۲۶ هزار لیتر رسیده‌ است.

به گزارش اعتمادساز، جواد بلندی افزود: تنها در مردادماه امسال ۳۲.۵ میلیون لیتر بنزین در این منطقه مصرف شد که دلیل این افزایش، فضاسازی‌های مسموم شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی بوده است.
وی تاکید کرد: مردم به فضاسازی‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های معاند توجه نکنند، زیرا در چارت کاری وزارت نفت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.
مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه تربت حیدریه همچنین گفت: در عین حال با توجه به این که شهرستان تربت‌حیدریه در مسیر پر تردد زایران و مسافران مشهد قرار دارد، پیش‌بینی و کنترل بر توزیع درست بنزین امری اجتناب ناپذیر است.
وی عملکرد ادارات تحت امر خود در جلوگیری از قاچاق سوخت را موفق عنوان و اظهار کرد: ۴۱ درصد مصرف بنزین این منطقه در جایگاه‌های مسیر مواصلاتی مصرف و در استان‌های جنوبی به دلیل جلوگیری از انحراف و قاچاق سوخت محدودیت‌هایی اجرا و با توجه به مصرف واقعی، ضرورت دارد این محدودیت‌ها اعمال شود.
بلندی تصریح کرد: شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه تربت حیدریه به عنوان یک منطفه مستقل، علاوه بر عملیات سوخت رسانی به جنوب خراسان رضوی، در فصول مختلف سال به استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان خدمات سوخت‌رسانی ارایه و لذا از یک سهمیه مناسب و کارشناسی شده ویژه، برخوردار است.
وی در ادامه گفت: اکنون ناترازی بالا و افزایش تعداد وسایل نقلیه که به گفته کارشناسان یک میلیون خودرو سالانه به کشور اضافه می‌شود، مزید بر علت شده تا مصرف را بالا ببرد و در عین حال این خطه در محور مواصلاتی و کریدور اصلی جنوب به شمال قرار داشته و حجم زیادی از مسافران از مسیر تربت‌حیدریه تردد دارند، لذا ۳۲ درصد جایگاه‌های ما در این مسیر قرار گرفته‌اند.

جذب سرمایه گذار برای احداث جایگاه سوخت
مدیر شرکت پخش فرآوردهای نفتی منطقه تربت‌حیدریه در ادامه به لزوم ورود سرمایه‌گذار برای احداث جایگاه سوخت در داخل شهر تربت‌حیدریه تاکید کرد و گفت: در داخل شهر پنج جایگاه سوخت داریم و همه آنها مربوط به بخش خصوصی است و ضمن تامین سوخت مورد نیاز آنها، تنها بر جایگاه‌ها نظارت داریم.
بلندی همچنین با اشاره به ظرفیت سازی در حوزه‌های ذخیره‌سازی، صادرات و حمل نقل، بیان کرد: اکنون این منطقه ظرفیت بالای ۲۳۰ میلیون لیتری برای ذخیره‌سازی دارد.
وی اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل این منطقه نفتی تمام خدمات حمل و نقل خود را با ۱۸۰ نفتکش انجام می‌داد که امروز تعداد نفتکش‌ها به ۳۱۴ دستگاه رسیده و متناسب با نیاز روز جامعه ظرفیت‌سازی در حوزه حمل و نقل انجام شده‌ است.
مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی تربت حیدریه ادامه داد: همچنین این منطقه نفتی در حوزه صادرات ظرفیت سازی خوبی ایجاد کرد و به عنوان هشتمین پایانه صادراتی کشور مجوز صادرات را اخذ کرد که البته با توجه به میزان مصرف، در مقطعی میزان صادرات نیز متوقف شد.
شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که به خط لوله سراسری متصل است و چهار ناحیه مشتمل بر ۱۰ شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد و بجستان را زیرپوشش دارد.

شرکت نفت منطقه تربت حیدریه همچنین بخشی از نیاز استانهای سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را نیز تامین می کند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید