مشهد میزبان ۸۰۰ پزشک از سراسر کشور در کنگره «پزشکی شخص‌محور» است

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: این سازمان میزبان برگزاری کنگره «پزشکی شخص‌محور و رویکردهای نوین» با حضور افزون بر ۸۰۰ نفر از پزشکان سراسر کشور در دی ماه امسال است.

به گزارش اعتمادساز، دکتر بیتا میرزایی روز سه‌شنبه در نشست خبری با بیان اینکه پزشکی شخص‌ محور آینده‌ طب است، افزود: در این کنگره‌ سه روزه طی روزهای ششم تا هشتم دی ماه،  ۱۱ میزگرد تخصصی و ۵۰ سخنرانی پیرامون پزشکی شخص محور و کاربرد آن در درمان بیماریهای مختلف بیماریهای برپا می شود.

وی بیان کرد: پزشکی شخص محور و کاربردن آن در هوش مصنوعی، فناوری مواد غذایی و غذاهای عملکردی، غربالگری دوران بارداری، ناباروری زوجین، پیشگیری و درمان ویروس اچ.پی.وی یا پاپیلومای انسانی،سرطان روده بزرگ، نمونه گیری و ضوابط سلولهای مزانشیمی مغز استخوان، درمان فشار خون، سرطان پستان خانوادگی، بیماری‌های زنان، بیماری‌های قلب و عروق، مغز و اعصاب، کودکان و داروسازی از ریز موضوعات سخنرانی های این کنگره به شمار می‌روند.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: پزشکی شخص محور یک رویکرد جدید و در حال ظهور در عرصه علوم پزشکی است که بدین طریق از مشخصات و اطلاعات فردی برای طراحی و هدایت برنامه‌های پیشگیری و تشخیص زودرس بیماریها استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: در پزشکی “فرد محور” از مشخصات ژنتیکی، محیط و شیوه زندگی فردی برای طراحی و هدایت برنامه‌های پیشگیری به هنگام، تشخیص زودرس بیماری‌های مزمن به ویژه دیابت، چاقی، پوکی استخوان و بیماری‌های صعب العلاج از جمله سرطان‌ها و هدفمند نمودن تجویز داروها، انتخاب نوع درمان، تنظیم دوز مناسب دارو و غیره استفاده می شود و پروتکل های درمانی از فردی به فرد دیگر متفاوت و قابلیت انعطاف دارد.

میرزایی ادامه داد: این کنگره صرفا یک رویداد آموزشی نخواهد بود و سعی شده است، به یک رویداد آموزشی- اجتماعی با توجه به اهمیت موضوع تبدیل شود که مردم در قالب گروه‌های نخبگانی بتوانند با این رویداد ارتباط بگیرند.

وی اظهار کرد: در این راستا با تشکل های مردم نهاد فعال(سمن ها) در حوزه حمایت از بیماران خاص چون بنیاد نسترن، انجمن حمایت از بیماران کلیوی، بنیاد محک و انجمن نقص ایمنی خراسان ارتباط برقرار شود تا در قالب حضور در نمایشگاه جانبی کنگره به معرفی خدمات و جمعیت تحت پوشش خود و جلب مشارکت جامعه پزشکی در ارائه خدمات اقدام کنند.

معاون سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ۲ سمپوزیوم در حاشیه این کنگره پزشکی شخص محور برگزار خواهد شد، گفت: سمپوزیوم مرتبط با قوانین و مقررات انتظامی در پرونده‌های شکایت پزشکی بوده و سمپوزیوم دیگر با عنوان «هر دانشجو، یک ایده» است.

سازمان نظام پزشکی مشهد اکنون دارای بیش از ۱۸ هزار عضو شامل پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، ماماها، آزمایشگاههای تشخیص طبی و کارشناسان پروانه دار است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید