مشاور امنیت ملی پاکستان: همه سران تحریک طالبان پاکستان در افغانستان هستند

مشاور امنیت ملی پاکستان با اظهار اینکه این کشور از قربانیان اصلی جنگ افغانستان است، مدعی شد که همه سران تحریک طالبان پاکستان در افغانستان هستند.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان، «معید یوسف» مشاور امنیت ملی پاکستان درباره چرایی درخواست دولت این کشور از طالبان برای میانجیگری بین اسلام‌آباد و تحریک طالبان پاکستان مدعی شد که همه سران این گروه شبه‌نظامی در افغانستان حضور دارند.

یوسف به بی‌بی‌سی گفت: بحث میانجیگری نیست، طالبان بر افغانستان حاکم است و رهبری تحریک طالبان پاکستان نیز همگی در افغانستان هستند.

پیش از این «ذبیح‌الله مجاهد» معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی طالبان گزارش‌ها درباره ارتباط دولت طالبان با تحریک طالبان پاکستان را رد کرده بود.

وی با تاکید بر اینکه مسئله تحریک طالبان پاکستان موضوع داخلی این کشور است، گفته بود: موضع امارت اسلامی افغانستان این است که ما در امور دیگر کشورها از جمله پاکستان دخالت نمی‌کنیم.

سازمان ملل: بیش از ۵ هزار جنگجوی طالبان پاکستانی در افغانستان حضور دارند

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد بیش از ۵ هزار نفر از اعضای تحریک طالبان پاکستان در افغانستان حضور و فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان؛ گروهی از ناظران سازمان ملل متحد گزارش دادند گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) هنوز بین 3000 تا 5000 جنگجو در افغانستان دارد.

این گزارش که به شورای امنیت نیز فرستاده شده هشدار می‌دهد افغانستان این امکان را دارد که به پناهگاهی امن برای القاعده و تعدادی از گروه‌های تروریستی مرتبط با آسیای مرکزی و فراتر از آن تبدیل شود.

در این گزارش ادعا شده است که اعضای خانواده جنگجویان تحریک طالبان پاکستان در افغانستان با تضمین ادغام مجدد در پاکستان می خواهند در پاکستان مستقر شوند.

مقامات آمریکایی می گویند علیرغم تعهد عمومی برای مهار فعالیت‌های القاعده، رهبران طالبان افغانستان این کار را انجام نمی دهند؛ ادعایی که طالبان آن را رد می کند

دیدگاهتان را بنویسید