مشارکت بانوان خراسان رضوی در پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس ۱۷ درصد است

به گزارش اعتمادساز، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: ۷۸۸ نفر از روز نخست پیش ثبت‌نام نامزدهای شرکت در انتخابات مجلس در این استان تا ساعت ۱۱ امروز پیش ثبت‌نام شده‌اند که ۱۳۶ نفر معادل ۱۷ درصد از این تعداد بانوان هستند.

امیر فریدنیا افزود: طی سه روز گذشته از کل ثبت‌نام کنندگان برای انتخابات مجلس، ۱۱۲ نفر دارای مدرک کارشناسی و زیر کارشناسی، ۵۵۲ نفر کارشناسی ارشد، ۱۱۶ نفر دارای مدرک دکتری و هشت نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

وی گفت: 6 نفر از پیش ثبت نام شدگان نیز مشمول ماده ۲۹ بوده که از مدیران مستعفی برای شرکت در انتخابات می باشند.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار داشت: ۳۲۸ نفر از ثبت‌نام شدگان بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۲۸۵ نفر بین ۴۰ تا ۵۰ سال و ۱۴۵ نفر بین ۵۰ تا ۶۰ سال سن دارند و ۳۰ نفر بالای ۶۰ سال هستند.

پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس از روز ۱۶ مرداد ماه آغاز و به مدت هفت روز کاری از ساعت هشت تا ۱۸ به صورت الکترونیکی در سامانه https://keshvar.moi.ir/ انجام می‌شود.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد، همچنین ۶ نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار خواهد شد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید