مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خبر داد: رتبه چهارم خرسان رضوی در برخورداری از سطح زیرکشت گندم

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به رتبه چهارم خرسان رضوی در برخورداری از سطح زیر کشت گندم در سطح کشور گفت: در سال جاری بالغ بر ۱۹۸ هزار هکتار از سطح زیر کشت گندم استان مورد هدف اجرای طرح حمایتی کشت قراردادی گندم دولت قرار گرفته که از این بین ۷۵ هزار هکتار به کشت دیم و ۱۲۳ هزار هکتار از آن به کشت آبی اختصاص دارد.

به گزارش اعتمادساز، وحیدرضا فریدونی امروز، ۱۴ آذر ماه در نشست هماهنگی کشت قراردادی گندم خراسان رضوی اظهار کرد: در دومین سال و از آغاز اجرای طرح کشت قراردادی گندم سال جاری تا کنون ۱۲۶۰ کشاورز گندمکار با ثبت مشخصات خود در سامانه کشت قراردادی گندم استان، نسبت به ثبت قرارداد خود اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به رتبه چهارم خراسان رضوی در برخورداری از سطح زیرکشت گندم در سطح کشور افزود: در سال جاری بالغ بر ۱۹۸ هزار هکتار از سطح زیر کشت گندم استان مورد هدف اجرای این طرح حمایتی دولت قرار گرفته که از این بین ۷۵ هزار هکتار به کشت دیم و ۱۲۳ هزار هکتار از آن به کشت آبی اختصاص دارد.

فریدونی ادامه داد: تا کنون با ثبت ۷۷۲ قرارداد بالغ بر ۶۴۷۲ هکتار از این میزان سطح زیر کشت تحت پوشش کشت قراردادی گندم قرار گرفته که با استقبال گندمکاران هر روز به این میزان افزوده خواهد شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در رابطه با این طرح که برای دومین سال پیاپی در استان اجرایی می‌شود، تصریح‌ کرد: حمایت از گندمکاران، حذف دلال‌ها و واسطه‌ها و همچنین اجرای الگوی کشت پایدار و هدفمند کشت گندم و حرکت به سمت خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک بخشی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

فریدونی خاطرنشان کرد: کشاورزانی که در این طرح حمایتی مشارکت دارند، علاوه بر برخورداری از یارانه‌های مربوطه همچون بهره‌گیری از ۲۰ درصد تخفیف بیمه محصولات، از کمک هزینه کرایه حمل به میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در هر تن نیز بهره‌مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: همچنین در سال جاری جهت حفظ رفاه کشاورزان مقرر شده که پرداخت حق بیمه‌های صورت گرفته بعد از تحویل محصول به مراکز ذخیره‌سازی و دریافت هزینه دسترنج ایشان قابل واریز باشد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به مشارکت بیش از ۱۱ هزار کشاورز در طرح کشت قراردادی سال گذشته و ثبت ۱۱ هزار و ۱۳۶ قرارداد در سامانه مربوطه گفت: سال گذشته استان خراسان رضوی با ثبت ۶۹ درصد از اراضی و سطح زیر کشت گندم آبی خود در سامانه کشت قراردادی گندم، توانست عنوان چهارمین استان کشور که بیشترین سطح زیرکشت را به ثبت رسانده به خود اختصاص دهد.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید