مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ایران: واقعی نبودن تعرفه‌ها رشته پزشکی را با آسیب مواجه ساخته است

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: رشته پزشکی تا زمانی که تعرفه‌ها واقعی و مطابق قانون و براساس منطق و قیمت تمام شده نباشد با آسیب مواجه است و متضرر اصلی این موضوع مردم هستند.

به گزارش اعتمادساز، دکتر رضا لاری‌پور روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای عالی نظام پزشکی مشهد افزود: تا هنگامی که مطب به مثابه یک بنگاه اقتصادی، درمانگاه، کلینیک و بیمارستان نتواند سودآوری داشته باشد، رشته پزشکی با مشکلات خاص خود مواجه است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر همکاران بسیاری به دلایل مختلفی که بخش کوچکی از آن شاید دلایل معیشتی باشد به مهاجرت روی می‌آورند که صرفا مهاجرت جغرافیایی از کشوری به کشور دیگر نیست، بلکه مهاجرت درون شغلی است یعنی فرد از حرفه خود جدا می‌شود و به حرفه دیگری روی می‌آورد.

رییس کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل مهاجرت توسط افراد مشکلات معیشتی، مالی و اقتصادی، دوم مسائل اجتماعی و سیاسی، سوم مسائل فرهنگی و چهارم مسائل و مشکلات خانوادگی است.

وی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه متاسفانه امنیت کادر درمان در انجام رسالت خود مخدوش شده و این زنگ خطر برای کشور است، افزود: کاهش اعتباری که متاسفانه در جامعه برای شاغلان سلامت وجود دارد، یکی دیگر از علل بی‌انگیزگی کادر درمان است.
دکتر لاری پور گفت: راهکار تغییر نگاه سیاست‌گذاران و حکمرانان حوزه سلامت به این موضوع است و توجه به نیروی شاغل از اهمیت بسزایی برخوردار است.
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی به رخدادی که هفته‌های گذشته جامعه پزشکی را مکدر کرد اشاره و تصریح کرد: این اتفاق در یکی از بیمارستان‌ها رخ داد و منجر به دستگیری یک پزشک و دو نفر از همکاران پرستار و شاغلین کادر درمان شد.

وی افزود: براساس ماده ۴۱ قانون سازمان نظام پزشکی و تبصره آن هر فردی از شاغلان حرف پزشکی که به مناسبت کار حرفه‌ای طبابت و پزشکی دچار قصوری شود و نیاز باشد که دادسرا و بازپرس آن فرد را جلب کند، باید ۴۸ ساعت قبل به سازمان نظام پزشکی و شعبه هیات بدوی انتظامی نظام پزشکی اطلاع دهد که متاسفانه در مورد اخیر این اتفاق رخ نداد.

رییس کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی کشور بیان کرد: قاعده کار پزشک بر مبنای احسان است یعنی قصد هر فرد شاغل در حرف پزشکی نیکی، خیر و درمان بیمار است، به همین دلیل به هیچ عنوان قتل یا کار عمد تحقق پیدا نمی‌کند، بنابراین هیچ فردی از مراجع قضایی با این روش نمی‌تواند ورودی به محل کار همکاران ما و مراکز درمانی داشته باشد.

وی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم توجه ویژه به جوانان پزشک است که در مناطق مختلف کشور مشغول خدمت‌رسانی هستند، عنوان کرد: بیشترین حجم بار درمانی ما در بیمارستان‌های دولتی و آموزشی بر دوش رزیدنت‌ها و اینترن‌ها است که توجه ویژه مسئولان کشور به ویژه وزارت بهداشت را می‌طلبد.

چهلمین نشست شورای عالی نظام پزشکی مشهد به مدت ۲ روز به میزبانی نظام پزشکی مشهد در حال برگزاری است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید