مدیر کل راه آهن خراسان اعلام کرد؛ پیش بینی بیش از ۳ میلیون تن بار از طریق خط آهن خواف- هرات

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: با راه اندازی نهایی و تکمیل خط آهن خواف- هرات، پیش بینی می‌شود در سال نخست سه میلیون تن بار از طریق این خط ریلی جابجا شود.

به گزارش اعتمادساز، مصطفی نصیری ورگ اظهار کرد: امکان ترانزیت سنگ آهن و مواد معدنی منطقه هرات افغانستان از طریق خط آهن خواف- هرات به بنادر جنوبی کشور و سپس انتقال به دیگر کشورها در اقدامی عمرانی مهمترین طرح ارزنده سال گذشته در این استان بوده که فراهم شده است.

مدیر کل راه آهن خراسان افزود: با راه اندازی حمل و بارگیری سنگ آهن از ایستگاه روزنک استان هرات افغانستان به بنادر ایران می‌توان حجم قابل توجه‌ای سنگ آهن در قالب این گذرگاه ریلی در طول سال جابجا کرد.

وی گفت: اکنون محصولاتی از طریق جاده و کامیون از ترکیه تا افغانستان و بالعکس حمل می‌شود که می‌توان این کالاها را از طریق گذرگاه و کریدور ریلی شرق به غرب در مسیر ایستگاه‌های باری راه آهن روزنک و شمتیق افغانستان تا مرز ریلی رازی با ترکیه و بالعکس حمل کرد.

نصیری افزود: البته این مسیر ریلی تازه ساخته شده و هنوز حمل و نقل ترانزیتی آن فعال نشده است.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: راه آهن خواف- هرات در قالب ایستگاه خواف تا ایستگاه روزنک افغانستان به طول ۱۴۰ کیلومتر ساخته شده است که در مجموع ۳۶۴ پل کوچک و یک پل بزرگ به علاوه ایستگاه مرزی شمتیق در ۲ بخش ایرانی و افغانستانی این مسیر ساخته شده است.

وی گفت: ۸۰ درصد این مسیر دشت، ۱۵ درصد تپه ماهور و پنج درصد نیز کوهستانی است.

نصیری بیان کرد: ادامه این خط آهن از ایستگاه روزنک تا غوریان نیز در حال احداث است اما از آنجایی که ایستگاه روزنک در مجاورت جاده هرات به مرز اسلام قلعه دوغارون قرار دارد امکان تخلیه و بارگیری درون افغانستان از طریق جاده با خط ریلی بین المللی فراهم شده است.

پیش بینی بیش از ۳ میلیون تن بار از طریق خط آهن خواف- هرات

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: با راه اندازی نهایی و تکمیل خط آهن خواف- هرات، پیش بینی می‌شود در سال نخست سه میلیون تن بار و ۳۰۰ هزار مسافر از طریق این خط ریلی جابجا شود.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید