مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی خبر داد پرداخت بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی توسط صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: تعداد ۱۵۶ فقره تسهیلات اشتغال روستایی به مبلغ ۷۱۹ میلیارد ریال طی سال جاری در خراسان رضوی پرداخت شده که این میزان، زمینه اشتغال ۲۴۰ نفر را فراهم ساخته است.

به گزارش اعتمادساز، امین خوش قامت در خصوص میزان تسهیلات تخصیص داده شده به صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۰۵۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۴۴۶ میلیارد ریال توسط صندوق کارآفرینی استان پرداخت شده است‌.

وی افزود: این میزان تسهیلات از ابتدای سال تاکنون زمینه اشتغال ۷۴۷ نفر را فراهم ساخته است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی در خصوص تسهیلات تخصیص داده شده به بخش‌های مختلف عنوان کرد: به بخش خدمات ۲۱۸ فقره به مبلغ ۴۶۴ میلیارد ریال، به بخش صنعت ۲۷۵ فقره به مبلغ ۴۹۴ میلیارد ریال و به بخش کشاورزی ۱۴۸ فقره به مبلغ ۴۸۸ میلیارد ریال تسهیلات تعلق گرفته است.

خوش قامت درباره تسهیلات پرداخت شده در حوزه اشتغال روستایی تصریح کرد: تعداد ۱۵۶ فقره تسهیلات اشتغال روستایی به مبلغ ۷۱۹ میلیارد ریال طی سال جاری پرداخت شده که این میزان زمینه اشتغال ۲۴۰ نفر را فراهم ساخته است.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال روستایی، ۷۰ فقره تسهیلات به بخش کشاورزی به مبلغ ۳۰۴ میلیارد ریال، ۶۹ فقره به بخش صنعت به مبلغ ۲۴۲ میلیارد ریال و به بخش خدمات ۱۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۷۲ میلیارد ریال تعلق گرفته است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی با اشاره به طرح روستای «نوفن»، یعنی ورود دانش و فناوری به کسب و کارهای روستایی در جهت آن خاطرنشان کرد: طرح روستای نوفن به رسالت‌های صندوق کارآفرینی امید اضافه شده است؛ نوفن یعنی انتقال فن‌آوری به روستا که تاکنون ۹ طرح در ۹ روستا شناسایی و ۲ طرح در دست اقدام است.

خوش قامت با اشاره به اینکه احیاء واحدهای اقتصادی نیمه فعال و غیرفعال از جمله اقدامات دیگر صندوق است، اظهارکرد: در سال جاری ۵۷ طرح راکد شناسایی شدند که توسط صندوق کارآفرینی استان به چرخه تولید بازخواهند گشت.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید