مدیر جهاد کشاورزی بردسکن: شیر خشک شتر یکی از محصولات پرمنفعت برای صادرات است

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن شیر خشک شتر را یکی از محصولات جذاب و پرمنفعت برای صادرات دانست.

به گزارش اعتمادساز، مهدی مسروری با بیان اینکه به دنبال تقویت زنجیره‌ تولید شیر شتر هستیم تا در پرورش شتر از تک محصولی خارج شویم، افزود: در همین راستا سیاست توسعه تولید شیر خشک شتر را که یکی از محصولات جذاب و پرمنفعت برای صادرات است دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بردسکن با ظرفیت ۳۵۰۰ نفر شتر از ۱۱ هزار نفر شتر موجود در خراسان رضوی نیازمند تشکل قوی برای ساماندهی مسائل خود هست، تصریح کرد: هرچند در خراسان رضوی این تشکل تشکیل شده، اما در شهرستان بردسکن هم ایجاد شرکت تعاونی شترداران امری ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن یکی از طرح‌های در حال انجام در زمینه توسعه پرورش شتر را ایجاد شهرک شترداری دانست و اظهار کرد: در این طرح برای مراکز شترداری سنتی و کم بازده مانند شهرک در حال احداث چاه محمد امین، زمین و پروانه شترداری اعطا می‌شود تا با ایجاد سالن‌های پرورش علاوه بر پرورش اصولی، فنی، بهداشتی و تغذیه فصلی و واکسیناسیون بتوان از تلفات حشی و حمله حیوانات وحشی به آنان جلوگیری کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با احداث این شهرک ضمن انجام فعالیت‌های اصلاح نژادی می‌توان با ایجاد زنجیره کامل تولید شتر و فرآورده‌های آن به آنها کمک کرد.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید