مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت: کسب و کارهای مبتنی بر فناوری، خدمات بهتری دریافت می کنند

مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دبیرخانه دائمی رتبه بندی کسب و کارها در وزارتخانه تشکیل شده است که بر اساس آن خدمات بهتری به صاحبان کسب و کارهایی که می توانند مبتنی بر فناوری رشد کنند و بهره ور باشند داده می شود.

به گزارش اعتمادساز، امیرحسین اسدی در تشریح نتایج سفر خود به مشهد و نشست با مدیران ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستانها افزود: این کسب و کارها در دریافت ارز و سایر امتیازات در اولویت قرار می گیرند و دبیرخانه مزبور وظیفه سنجش پیشرفت کسب و کارها و صنایع یا حتی خود مدیران صنعت را دارد.

وی ادامه داد: رویکرد غالب طی سالهای گذشته برای تحقق توسعه صنعتی از طریق ایجاد شهرک صنعتی یا تامین مالی آنها بوده است.

اسدی افزود: نگاه امروز بویژه نگاه وزارت صنعت معدن و تجارت نسبت به توسعه صنعتی، توسعه اکوسیستم کسب و کارهاست، در صورتی که اگر نگاه اکوسیستمی نداشته باشیم در بازارهای جهانی کوچک و کوچک تر می شویم.

وی اضافه کرد: اکوسیستمی نگاه کردن به معنای اندیشیدن به بازارسازی و بازارهای بین الملل، فعالیت بیشتر در خصوص انجام تبلیغات و برندینگ، مطالعات بیشتر پیرامون بازار و بازارشناسی است.

مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت، رویکرد اکوسیستمی را نگاه این وزارتخانه به توسعه کسب و کارها دانست و گفت: وزارتخانه در مدل جدید توسعه ای خود به دنبال توسعه ای است که رکن اصلی آن صادرات محوری و فناورمحوری در تولید و فروش کالاست.

اسدی، صادرات محوری را به معنای کاهش بهای تمام شده تولید کالا نسبت به قیمت جهانی آن دانست و افزود: در این صورت بهره وری میسر و همراه با فناورمحوری به رکن غالب تولید تبدیل می شود.

وی ادامه داد: داشتن نگاه بهره ور به تولید صنعتی باعث می شود که دیگر صنعت را جدا از مدرسه و رسانه ندانیم، رسانه به صنعت متصل است و بخش صنعت تنها با فرهنگ سازی از طریق رسانه و شناخت جامعه از آن به رشد و پیشرفت دست می یابد و کل جامعه باید به سمت توسعه کسب و کار پیش رود و باید رویکردش مبتنی بر توسعه زیست بوم شود.

اسدی اظهار کرد: صنعت ما بهره ور نیست لذا بهای تمام شده تولید کالای صنعتی بالا و کیفیت آن پایین تر است و بازار جهانی را از دست می دهد، پس باید صنعت به سمت بهره ور شدن و استفاده از فناوری پیش رود تا کالای تولیدی آن با کیفیت بیشتر و قیمت پایین تر نسبت به کالای مشابه در کشورهای دیگر عرضه شود.

مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت رویکرد این وزارتخانه در حوزه صنعت را افزایش بهره وری و بهره گیری بیشتر از فناوری ذکر و بیان کرد: ۳۰ زیست بوم مختلف برای توسعه کسب و کار تعریف شده که قرار است که صنایع به این سمت سوق پیدا کنند.

اسدی در تشریح نتایج سفر خود به مشهد گفت: سفر مزبور نیز برای تبیین این رویکرد بوده است و در این راستا شیوه نامه توسعه فناوری به استانها ابلاغ شده است و همه ادارات صنعت، معدن و تجارت موظف هستند با واحدهای صنعتی تفاهمنامه امضا و با دانشگاه ها تعامل بیشتری کنند.

وی اضافه کرد: ماه گذشته تفاهم نامه ای بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت امور اقتصادی و دارایی امضا شد که در آن ۱۵۰ هزار میلیارد ریال مصوب شد تا از محل صندوق نوآوری و شکوفایی و منابع بانکی به زیست بوم های مزبور پرداخت شود.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید