مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: پرداخت درآمدهای مالیاتی به شهرداری‌های گناباد ۳۹ درصد افزایش یافت

مدیرکل امور مالیاتی استان خراسان رضوی گفت:‌ درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده پرداختی به شهرداری ها و دهیاری های شهرستان گناباد در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش اعتمادساز، شاکر رضا مریدی عصر یکشنبه در دیدار با فرماندار گناباد افزود:‌ میزان درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده پرداختی به شهرداریها و دهیاریهای این شهرستان از ۲۴۸ میلیارد ریال در هفت ماهه سال قبل به ۳۴۵ میلیارد ریال در مدت مشابه سالجاری افزایش یافت.

وی ادامه داد:‌ با تدابیر دولت سیزدهم و با همراهی قوای سه گانه مجریه، ‌ مقننه و قضاییه بر خلاف سالهای قبل، ۱۰۰ درصد درآمدهای مصوب مالیاتی در سطح کشور و به تبع استان خراسان رضوی محقق شد همچنین ۹۷ درصد درآمدهای این استان را درآمدهای مالیاتی تشکیل می دهد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی اظهار کرد:‌ مردم آگاهی کافی نسبت به هزینه کرد مالیاتهای دریافتی ندارند و تصور می کنند که بخش زیادی این مبالغ به طور کامل به تهران انتقال می یابد در حالی که مالیاتهای دریافتی صرف عمران نقاط مختلف شهری و روستایی می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری ها هم اطلاع رسانی کافی در این زمینه انجام نمی دهند، تاکید کرد:‌ باید آگاهی عمومی مردم نسبت به این مساله افزایش یابد.

مریدی اضافه کرد: سهم شهرداریها از درآمدهای مالیاتی تا دی ماه سال ۱۴۰۰ سه درصد بود و از آن تاریخ به چهار درصد افزایش یافت.

وی خواستار استفاده از ظرفیت شهرداریها برای شناسایی مودیان مالیاتی در استان خراسان رضوی شد.

فرماندار گناباد هم گفت:‌ به دلیل استمرار معضل خشکسالی ۲۰ سال گذشته، از مجموع ۶۰۰ قنات این شهرستان ۲۰۰ قنات که برخی از آنها دارای ۲ هزار و ۴۰۰ سال قدمت بودند خشک شدند و دام های این شهرستان به یک پنجم کاهش یافته است.

رضا نصیری با اشاره به رتبه نخست گناباد در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در استان خراسان رضوی گفت:‌ شاخص این شهرستان در پرداخت تسهیلات فوق ۹۹ درصد است در حالی که شاخص فوق در این استان ۸۲ درصد است.

وی تصریح کرد:‌ شهرستان گناباد از نظر افتتاح واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تا دهه فجر سال گذشته رتبه نخست استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده بود و هم اکنون در رتبه دوم قرار دارد و از برخی شهرستان های بزرگ استان نظیر مشهد هم جلوتر است و با واگذاری زمین های سایت ۲۴۰ هکتاری همه متقاضیان این شهرستان تا هفته آینده دارای زمین می شوند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید