مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خبرداد؛ بهره‌مندی بیش از ۱۲ هزار نفر از پویش «هلال رحمت» در خراسان رضوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به بهره‌مندی بیش از ۱۲ هزار نفر از پویش«هلال رحمت» در این استان گفت: تا ۱۴ فروردین‌ ۳۰ سفره افطاری برپا شده است.

به گزارش اعتمادساز، محسن ذاکریان اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین‌ماه به ۳۸۹ مصدوم ۱۲۶ حادثه خدمت‌رسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: انتقال ۷۰ مصدوم به مراکز درمانی، درمان سرپایی ۱۹۱ نفر و امدادرسانی به ۱۴۱ نفر از جمله خدمات امداد و نجات است که در این مدت توسط ۷۴۴۰ نفر روز در ۱۵ پست ثابت و ۱۳ پست سیار فعال هلال احمر ارائه شد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۳۶ نفر به مراکز درمانی جمعیت هلال احمر مراجعه کرده‌اند، گفت: علاوه بر این ۲۱۱ نفر از خدمات مراکز توانبخشی و ۱۹۱۴ نفر از داروخانه جمعیت هلال احمر استفاده کرده‌اند.

ذاکریان با اشاره به فعالیت ۶۸ مرکز در قالب طرح خدمات یکپارچه نوروز ۱۴۰۳ و ماه رمضان گفت: این خدمات علاوه بر ۳۰ پایگاه ثابت امداد و نجات، در هفت پست موقت امداد و نجات، دو تیم توانا، ۲۵ مرکز پاسخگویی اضطراری، یک تیم واکنش سریع، یک تیم امداد هوایی و یک تیم آنست ارائه می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به فعالیت ۱۸۶۰ تیم روز در نوروز امسال تصریح کرد: اطلاع‌رسانی نقاط حادثه‌خیز و راهنمایی بیش از ۸۲ هزار نفر از مسافرین، مشارکت ۳۵ هزار و ۸۲۴ نفر در پویش بهرفت (بهینه کردن رفتار ترافیکی)، ایمنی سازی ۲۴۸۶ مکان و ارائه خدمات امدادی و کمک‌های اولیه به ۱۰ هزار و ۲۹۵ نفر از جمله خدمات این حوزه است. همچنین در این مدت به ۱۷ هزار و ۳۹۲ نفر آموزش مهارت‌های امداد و کمک‌های اولیه ارائه شد.

وی سنجش مخاطرات پیشگیری شده مانند فشارخون در ۱۵ هزار و ۵۶۵ نفر و توزیع پنج هزار و ۶۶۲ بسته افطاری را از دیگر خدمات انجام شده عنوان و خاطرنشان کرد: در این مدت ۳۵ هزار و ۴۳۱ کودک از فضای دوستدار کودک بهره مند شدند.

ذاکریان برگزاری دو هزار و ۳۸۰ مسابقه را از جمله برنامه‌های فرهنگی ایستگاه‌های هلال احمر بیان کرد و گفت: در این مدت چهار هزار و ۶۶۹ بسته فرهنگی و بیش از ۱۸ هزار نسخه کتابچه، پوستر و بروشور توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به بهره‌مندی بیش از ۱۲ هزار نفر از پویش هلال رحمت اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین‌ماه علاوه بر برپایی ۳۰ سفره افطاری، سه هزار و ۶۳ بسته معیشتی توزیع شده است.

وی ارزش ریالی کمک‌های نقدی و غیرنقدی داوطلبانه و مردمی را در این مدت ۲۶ میلیارد و ۹۸۲ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: ۹ هزار و ۷۴۹ بهره‌ور از طرح مروجین سلامت بهره‌مند شدند.

ذاکریان خاطرنشان کرد: در همین مدت ۱۳ هزار و ۶۴۰ نفر از خدمات غربالگری سلامت در ۳۶ ایستگاه بهره‌مند شدند.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید