مدنی خبر داد؛ محکومیت شرکتی که به جای چسب چوب گازوییل قاچاق می‌کرد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از محکومیت ۳۲۵ میلیارد ریالی یک شرکت صادرات چسب چوب که سوخت قاچاق حمل می کرد، خبر داد.

به گزارش اعتمادساز، سید مرتضی مدنی مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: شعبه اول بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز گلوگاه ۱۷ شهریور تعزیرات حکومتی تایباد به پرونده قاچاق ۵۳ هزار و ۸۷۹ لیتر گازوئیل به ارزش ۲۷ میلیارد و ۱۶۳ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و گزارش بازرسان گمرک دوغارون و ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت، مدیرعامل شرکت را به عنوان شخص حقیقی به پرداخت ۱۰۸ میلیارد و ۶۵۴ میلیون ریال جزای نقدی معادل چهار برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

مدنی گفت: شعبه همچنین شرکت را به عنوان شخص حقوقی علاوه بر ممانعت یک ساله از فعالیت اقتصادی به پرداخت ۲۱۷ میلیارد و ۳۰۷ میلیون ریال جزای نقدی معادل هشت برابر ارزش سوخت کشف شده، محکوم کرد و شخص حقیقی و حقوقی در مجموع به پرداخت ۳۲۵ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: مأموران گمرک مرز دوغارون در بازدید از محموله‌های یک شرکت صادرات بین‌المللی و نمونه‌برداری از ۲ دستگاه کامیون دارای بارنامه چسب چوب، با مشاهده اینکه بار کامیون‌ها گازوئیل بوده، پرونده تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید