متقاضیانی که توان اخذ تسهیلات را ندارند، حذف می‌شوند

فرماندار رشتخوار گفت: متقاضیانی که به دلیل عدم تکمیل مدارک و برخی مشکلات توان اخذ تسهیلات را ندارند حذف و افراد دیگری جایگزین می‌شوند.

به گزارش اعتمادساز، حسین باهوش با تاکید بر بررسی بیشتر تعهدات اشتغال دستگاه‌های اجرایی و خدماتی، افزود: تحقق تعهدات اشتغال و ثبت در سامانه رصد از اولویت‌های اعضای کارگروه اشتغال شهرستان است.

وی با تأکید بر بررسی تضامین متقاضیان تسهیلات در زمان مراجعه برای دریافت وام، گفت: تلاش شود تمامی موارد خواسته برای دریافت تسهیلات در همان ابتدای کار به متقاضیان اطلاع‌رسانی شود تا مردم در بروکراسی‌های اداری و بانکی اذیت نشوند.

باهوش با اشاره به اینکه تا زمان واگذاری تسهیلات تا آبان ماه بیشتر فرصت نداریم، عنوان کرد: اعتبار اشتغال خرد شهرستان رشتخوار در سال ۱۴۰۲ قریب به ۴ میلیارد تومان است که ۹۰ درصد این مبلغ در قالب پشتیبان و ۱۰ درصد آن مستقل است و به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وی تأکید کرد: متقاضیانی که به دلیل عدم تکمیل و یکسری مشکلات توان اخذ تسهیلات را ندارند حذف و افراد دیگری جایگزین شوند.

فرماندار شهرستان رشتخوار با بیان اینکه گواهینامه مهارت مورد تأیید فنی و حرفه‌ای برای دریافت تسهیلات الزامی است، گفت: در بحث گواهینامه‌های مهارت، نظارت لازم انجام شود تا به افراد دارای صلاحیت گواهی داده شود.

وی با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان در پرداخت تسهیلات خلاف قانون عمل نشود، اظهار کرد: در بحث تسهیلات خشکسالی بانک‌ها و دستگاه‌های متولی همراهی و همکاری لازم را داشته باشند تا متقاضیان بتوانند با کمترین مشکلات وام را دریافت نمایند.

باهوش همچنین یادآور شد: تحقق تعهدات اشتغال و ثبت در سامانه رصد از اولویت‌های اعضای کارگروه اشتغال است و هیچ عذری از مدیران و مسئولین برای عدم پیگیری این موضوع قابل قبول نیست.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید