ماموریت‌های حوادث جاده‌ای در تربت حیدریه ۳۰ درصد کاهش یافت

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: ماموریتهای حوادث ترافیکی جاده‌ای زیر پوشش این دانشگاه در تعطیلات نوروزی ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش اعتمادساز، دکتر محمدجواد امیری روز یکشنبه با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی اورژانس از ۲۴ اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد، افزود: در این مدت ۲ هزار تماس با اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه برقرار شده که بیش از یک سوم از آنها منجر به اعزام آمبولانس به محل حادثه شده است.

وی با اشاره به انجام ۶۰۰ ماموریت اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: کارشناسان فوریت‌های پزشکی در این مدت به ۱۱۴ مصدوم حوادث ترافیکی امداد رسانی کردند.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: اورژانس‌های تنفس، اعصاب و قلب به‌ ترتیب بیشترین شکایت تماس گیرندگان به اورژانس 115 بعد از حوادث ترافیکی را شامل می شدند.

امیری گفت: در این مدت کوچکترین خدمت گیرندۀ اورژانس ۱۱۵ نوزاد یک ماهه و سالمندترین آنها، فرد ۱۰۲ ساله بوده است.

اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دارای ۲۱ پایگاه اورژانس فعال، مرکز ارتباطات و هدایت عملیات، مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC) و مرکز عملیات اضطراری (EOC) است.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت سه شهرستان تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جغرافیای مرکزی استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

این دانشگاه ۲۷۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع) و ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.

شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد واقع است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید