فوت یک جوان جغتای در استخر کشاورزی

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: یک جوان ۳۰ ساله در شهرستان جغتای که به منظور شنا وارد استخر کشاورزی شده بود، ‌جان خود را از دست داد.

به گزارش اعتمادساز، مسلم فائق نیا اظهار داشت: این جوان صبح امروز به دنبال ورود ناایمن به استخر کشاورزی در روستای “ریواده” به دلیل ناآشنایی با فن شنا و شرایط خطرناک استخر کشاورزی جان باخت.

وی ادامه داد: نجاتگران آتش‌نشانی جسد این جوان را پس از مدتی جستجو رهاسازی کردند اما با وجود تلاش پرسنل اورژانس برای احیا، وی فاقد هرگونه علائم حیاتی بود.

فائق نیا افزود: با وجود تاکید فراوان بر لزوم ایمن‌سازی استخرهای کشاورزی، به علت نادیده گرفتن این امر توسط مالکان، ‌هرساله سودای شنا در این منابع آبی در فصل گرم، جان شماری از افراد به ویژه نوجوانان و کودکان را می گیرد.

طبق آیین نامه ایمنی مخازن آب و استخرها، فنس کشی، تهیه و استقرار پله پلاستیکی، جلیقه و تیوب نجات از جمله نکات ایمنی است که در هر استخر باید وجود داشته باشد.

همچنین کشیدن سیم خاردار بالای استخر، طناب‌کشی روی استخر، نصب تابلو هشدار در چهار طرف استخر از دیگر نکات ایمنی است که مالکان و بهره‌برداران باید انجام دهند.

این چهارمین فردی است که در مردادماه در منابع آبی غرب خراسان رضوی غرق می شود.

در ماه جاری ۲ نوجوان و یک مرد ۴۰ ساله نیز در استخرهای آب کشاورزی و دریاچه سدهای غرب خراسان رضوی جان باخته بودند.

۳۱ مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۵۱ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ دستگاه موتور آمبولانس و یک بالگرد به حادثه دیدگان و بیماران در غرب خراسان رضوی خدمات اورژانسی و درمانی ارائه می‌کنند.

جغتای در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید